Ga naar inhoud

wifi valt weg telenet


kevind

Aanbevolen berichten

Allen,

Hiervoor heb ik jullie deskundige uitleg nodig want mijn ideeën zijn uitgeput.

Wifi signaal van telenet valt continu weg , sinds een jaar ongeveer .

telenet weet geen oplossing en is al de lijn komen uitmeten, modem vervangen en kabels vervangen en opnieuw aangesloten.. probleem blijft.

kanalen van wifi al verandert, probleem blijft,

Alle toestellen die storing kunnen geven, en daarmee bedoel ik ook echt alle toestellen, uitgezet en 1 voor 1 aangezet probleem duikt onmiddelijk terug op bij eender welk toestel.

services nagekeken met netbalancer , niets speciaals .

OS is windows 8 , maar ander toestel met win 7 en win xp hebben ook problemen.

Geen ipad aanwezig.( want die durven ook al eens storing geven.)

met UTP werkt het wel, signaal valt wel weg maar internet werkt dus wel continu via UTP.

Instellingen in DOCSYS 3.0 zijn juist geconfigureerd.

er is een router in huis, deze is al opnieuw ingesteld en gereset en uitgezet en geprobeerd zonder. probleem blijft .

Modem is al gereset.

Soms is het 3 keer per uur soms een aantal uren geen probleem. er is een week geweest zonder enig probleem. dan weer elke dag 20 keer storing. dan weer een dag dat het maar 1 keer wegvalt.

Weten jullie oplossingen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kevind,

Ben ook draadloos telenet gebruiker. 'k Ben wel niet zo goed op de hoogte van deze hele situatie doch even deze vraagjes : woon jij in een appartementsgebouw of in een huis?Heb je de optie homespot aan staan? Heb je al eens met het progje INSSder gekeken wie er mogelijk op jouw kanaal zit?Het kan wel zijn dat er iemand in de buurt jouw signaal stoort.

Als je dit allemaal al hebt uitgeprobeerd is mijn suggestie achterhaald en zullen andere kanonnen moeten komen.:embarassed: Zoals reeds gezegd ben 'k maar een doorsnee leek op gebied van pc.

Vriendelijke groeten.

Correos.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Alvast bedankt voor de hulp, maar idd ik heb bovenstaande allemaal uitgebropeerd. we wonen in een huis. alle wifi kanalen al afgegaan.. kanaal 11 is het enige kanaal dat het minst gestoort wordt.

of de optie homespot aan staat, ben ik niet zeker vanavond eens naar kijken.

toch bedankt en vriendelijke groeten

Kevin D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel op locatie bent is deze homespot misschien gemakkelijk,in het andere geval zou ik deze uitschakelen via mijn telenet want ge weet maar nooit dat dit de boosdoener is?:dong:

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kevind,

Zou mogelijk kunnen dat deze stoort.'k Zou inderdaad eens proberen met deze op een andere plaats te zetten en dan uittesten.Bij ons staat deze telefoon een paar kamers van de modem verwijderd.(het basisstation wel te verstaan:D).

Vriendelijke groet.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mogelijk kunnen dat deze stoort.'k Zou inderdaad eens proberen met deze op een andere plaats te zetten en dan uittesten.Bij ons staat deze telefoon een paar kamers van de modem verwijderd.(het basisstation wel te verstaan:D

Maak niks uit of de telefoon naast router of kamers ver staat want de signaal is er overal van de telefoon.

Bovendien is dat een ander signaal dan van de Wifi.

Kan je de tweede router de lan gedeelte eens geven. Dus een screen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.