Ga naar inhoud

Windows 8 kan geen verbinding met netwerk maken


asschatteman

Aanbevolen berichten

Beste

Sinds enkele dagen kan ik thuis niet meer op mijn netwerk raken met mijn laptop. (Eerst algemene panne, Telenet is nieuwe modem komen installeren.) Op smartphone en tablet werkt internet wel, het ligt dus aan mijn laptop.

Als melding krijg ik: kan geen verbinding met netwerk maken.

Iemand die me kan helpen? Ik begin redelijk desperate te worden.

Vriendelijke groeten.

An-Sofie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je zeker dat de vliegtuigstand uit staat? kan je zien via via de charm (cursor in rechteronderhoek) tandwieltje - netwerkverbindingen, of als je op de toetscombi voor wifi aan/uit (vaak fn+f12) drukt wordt er iets gemeld.

als je zeker weet dat wifi is geactiveerd, en het werkt nog niet, ga dan naar configuratiescherm-apparaatbeheer. rechtsklik op de draadloze netwerkadapter en kies verwijderen (soms heet dat installatie ongedaan maken)

sluit scherm, en dan de pc af (geen slaapstand, maar opnieuw opstarten). bij de herstart zal windows de adapter opnieuw herkennen en installeren. heel vaak is daarmee het probleem opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat werkt niet van onderstaande of zie je niet?

Controleer eens of je wifi verbinding gezien wordt en activeer ze indien nodig.

Ga via de Charm- balk naar instellingen.

Daar klik je op het wifi icoon.

Controleer dan of wifi ingeschakeld is en of je verbonden bent met je eigen netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het thuis dan enkel om het eigen netwerk of ziet ie überhaupt geen enkel netwerk?

is het enkel je eigen netwerk, zet de router dan eens uit (ook minuutje de stroomkabel losnemen) zet ook betreffende laptop uit.

wat soms wonderbaarlijk helpt: laat na aanzetten de router helemaal doorstarten, tot alle lampjes branden, en zet dan de pc pas aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.