Ga naar inhoud

4TB HDD Seagate maar voor de helft bruikbaar??


mtuinsma

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Sinds gisteren (15-08-2014) ben ik in het bezit van een 4TB hdd van Seagate.

na hem vandaag ingebouwd te hebben, en de pc opgestart had,is de schijf netjes zichtbaar in het BIOS en ook onder "deze pc". dus daar ligt het volgende probleem naar mijn idee niet aan.

Onder EaseUs partition manager Pro probeer ik een volledige partitie te maken van dus bijna 4TB, nou, mooi fout, de maximale grote die ik er uit krijg is net effe over de 2TB en de overige ruimte is dus niks te beginnen.

hoe kan dat? en heeft iemand een oplossing hier voor??

de schijf dient voor opslag van home made film van vakanties etc, en ik moet dus de volledige grote kunnen benutten..tenminste,,dat zou fijn zijn..

Alvast mijn dank aan degene die met een waarschijnlijk logische danwel simpele oplossing komt..

mvgr marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

thedarkness, bedankt voor het welkom.

ik ben naar de door jou aangegeven site gegaan, en dit heeft deels opgelost naar wat ik al dacht.

stiekum had ik al gedacht dat de schijf op zich te groot zou zijn. dit is dus nu door jouw site bevestigt.

Ik heb inmiddels de schijf geconferteerd naar GPT (GUID Partition Table) omdat de schijf NIET als BOOT schijf gebruikt word.(daar heb ik immers de Samsung 256gb SSD voor).

Door een bepaalde alinea in de bijsluiter van de Seagate 4TB kwam ik er achter dat er ook een driver direct op de site van Seagate te downloaden is,dit heb ik gedaan, dit boekte in zoverre vooruitgang dat in ieder gevaal nu de hele disc zichtbaar en bruikbaar is, zij het, helaas in 2 partities, die ik naar mij idee toch ook als 1 hele schijf moet kunnen formateren, het is namelijk zo dat ik met het aantal homevideos over de 2 TB ga en het dan nog niet op 1 schijf past.

kortom,,,there is progress, but not satisfying...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie.

Momenteel zit ik niet achter de pc..

Vanmiddag heb ik de 2 partities (H) en (L) met de Seagate Tool gemaakt, met EaseUS Pm Pro beide geformatteerd naar GPT (GUID Partition Table). Daarna partitie (L) verwijderd (unallocated) de pc opnieuw opgestart. EaseUS pm pro weer gestart, en warempel, de unallocated partitie staat nu achter schijf (H). Met de "schuif" de grote naar 3.64tb gebracht, ok geklikt, en nu vraagt ie de pc opnieuw op te starten, dat ga ik straks doen, omdat ie nu nog bezig is met data transfer van 2 andere schijven, als dat klaar is restart ik m, en dan laat ik hier even weten wat de uitkomst is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.