Ga naar inhoud

aanschakelen desktop


Aanbevolen berichten

ik heb voor onze buurtvereniging de beschikking gekregen over een HP/COMPAQ desktop waar windows 7 op draait. Echter om hem op te starten moet ik 2 x de aan uit schakelaar in drukken, na de eerste keer schakelt hij direct weer uit. heb in de BIOS naar instellingen gezocht maar ik vindt het niet,wie weet de oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Die knop is geen schakelaar, maar als je er op drukt kortsluit je even 2 draden zodat ofwel:

--een elektronisch relais aanslaat en zo de voeding inschakeld. Kortstondig drukken moet voldoende zijn.

--een mechanisch relais dat aantrekt en zo de voeding start. Dat dit eens haperd is niet ondenkbaar.

De kontaktjes in de drukknop kunnen dus ook wat vervuild of beetje ingebrand zijn.

Mijn eigen mening:

Druk nooit langdurig op die knop, tenzij je een aparte resetknop hebt, want je veroorzaakt hiermee een overspanning die na 4 a 5 seconden je moederbord in een reset dwingt.

Je PC vind dat echt niet leuk.

Als je echt volkomen vastzit en <esc> en <ctrl-alt-del> niet helpt, trek het stopkontakt uit, wacht minstens 30seconden, steek in en start opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie, het is echter de normale aan uit schakelaar op het front van de desktop, normaliter druk je deze even in en gaat het apparaat aan. bij deze gaat het pwr en hd ledje even branden waarna de pc weer uit schakeld. een 2e x indrukken en de pc start normaal op. ra ra

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ja dat bedoel ik met die knop,maar is geen aan/uit schakelaar maar een drukknop alsof je op de huisbel drukt. Als je verschillende keren moet drukken en het ledje gaat telkens even aan, dan zal het waarschijnlijk een mechanisch relais even bekrachtigen , maar het relais valt zo terug af, beetje versleten relais misschien.

- - - Updated - - -

dat relais is eigenlijk de aan/uit schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.