Ga naar inhoud

aansluiting printer


georges

Aanbevolen berichten

heb een printer Lexmark Z 640 gekocht en kan hem onmogelijk aansluiten op mijn laptop HP "windows Vista basic".Er komt telkens op "de bewerking kan niet voltooid worden (fout 0x000006ba). De lokale print spooler-service wordt niet ingevoerd. Start de spooler opnieuw of start de PC opnieuw op".

Ik heb verschillende keren de PC opneiuw opgestart en telkens dezelfde tekst. Hoe kan ik de printer aan de praat krijgen?:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk besturingssyteem heb je ?

Laptop HP "windows Vista basic" staat in de start post.

Probeer het volgende eens.

Je gaat naar "Administrative Tools" en dan naar "Services". Daar moet je de "Print Spooler" service op automatic zetten (dubbelklikken en dan het startup-type kiezen). Je kan deze service ook direct starten zodat je de pc niet moet herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eens start-->uitvoeren

typ daar mmc

klik in dat mmc

kies daar bestand-->module toevoegen/verwijderen

in dat nieuwe kader dat je krijgt klik je linksonder op toevoegen...

Zoek dan in het lijstje naar services en klik het aan, dan op toevoegen klikken en voltooien.

daarna op sluiten klikken in lijstvenster en ok in ander venster.

Dan dubbelklik je op services in het hoofdvenster

dan krijg je zoiets:

6123b824d49b452c.jpg

in het rechtse kader zoek je dan naar print spooler

eg dan hier wat er naast staat

mogelijkheden:

gestart

gestopt

of niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste dank voor de bijkomende inlichtingen, maar... nog steeds gaat het niet

wanneer ik iets wil afdrukken komt er "het document kan niet afgedrukt worden.Sluit een aantal andere toepassingen en controleer of het printerstuurprogramma juist is en de poort juist is opgegeven.

Voor de poort aansluiting heb ik USB Virtuele printpoort lexmark 640 serie.

dan komt er ook nog op voort :"voorkeurinstelling"

"Functieadres 0X771c737d veroorzaakt een beschermingsfout(uitzonderingscode 0X0000005) de eigenschappenbladen van de toepassing werken mogelijk niet correct.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

excuses voor de late reactie, ik heb week zonder internet gezeten

We gaan even uw printer verwijderen en opnieuw installeren, dit als test

haal de usb kabel van uw printer uit uw pc.

ga even naar start (vista logo) -- kies Printers

Normaal ziet u nu uw printer staan, klik met de rechtermuisknop en kies 'verwijderen'

start de pc opnieuw op.

Nu vanaf hier kan het iets wijzigen, haal desnoods even de handleiding erbij.

1. download de drivers voor uw printer (lexmark z640)

http://downloads.lexmark.com/cgi-perl/downloads.cgi?ccs=21:5:0:547:0:0&emeaframe=&fileID=10374&searchLang=en&searchLang=en&os_group=Windows%20Vista#

2. installeer de drivers. Het kan zijn dat de installer vraagt om de printer aan te sluiten. Mocht de installatie stoppen omdat hij geen printer vind, dan sluit je eerst de printer aan en probeer opnieuw.

3. na installatie probeer je nog even te printen

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.