Ga naar inhoud

Accu wordt niet meer opgeladen


J.LS27

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een Samsung NC10 netbook. Hier heb ik al vele jaren met plezier gebruik van gemaakt. De accu ging uiteraard al niet meer zo lang mee als dat hij bij aankoop deed, maar werkte nog altijd een uur of 4. Echter, een week terug wilde ik hem opstarten, zonder dat hij op de netstroom aangesloten was en toen deed hij niets. Toen ik hem aansloot op de netstroom werkte hij wel weer, maar gaf aan dat er 0% beschikbaar was (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen).

Het zou natuurlijk kunnen dat de accu versleten is, maar ik vind het gek dat dit van de een op andere dag zo is. Ik heb al op verschillende fora gekeken en suggesties geprobeerd (waaronder de installatie van "Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode" ongedaan te maken, zoals in een ander topic op dit forum voorgesteld werd) helaas zonder resultaat. Als besturingssysteem heb ik Windows 7.

Heeft iemand misschien een mogelijke software-matige oplossing voor mij voordat ik een nieuwe accu koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Honk: Ik heb dit gedaan krijg hier de volgende waardes uit:

Accu:Accugegevens

[TABLE]

[TR]

[TD]Accu-id[/TD]

[TD]SAMSUNG Electronics[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fabrikant[/TD]

[TD]SAMSUNG Electronics[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Serienummer[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Accutype[/TD]

[TD]LION[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lange termijn[/TD]

[TD]1[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ontwerpcapaciteit[/TD]

[TD]57720[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Laatst volledig opgeladen[/TD]

[TD]31080[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Dit is een stuk minder dan de ontwerpcapaciteit, ook niet meer dan logisch naar langdurig gebruik. Maar het probleem is dus dat hij eerst nog met gemak een paar uur mee ging en een paar dagen later helemaal niets meer doet en de accu niet oplaadt.

@Doemar: Uiteraard ook al geprobeerd, keer erin geblazen etc, maar helaas zonder resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.