Ga naar inhoud

Acer laptop met Wesern Digital harddisk WD6400 BEVT


Iska

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden weigerde mijn laptop alle dienst en kreeg ik alleen maar foutmeldingen. Een zoektocht op het web bracht me uiteindelijk bij een tool van Western Digital, deze tool controleerde mijn harddisk en herstelde een aantal fouten en bracht mijn laptop terug naar een stadium waar ik tal van windows 7 updates moest uitvoeren. Na alle updates werkt mijn laptop weer maar de snelheid laat nog steeds te wensen over. Wanneer ik nu met HD Tune Pro 5.5 een controle van de harddisk uitvoer zie ik dat niet minder dan 97 "unstable" sectors zijn.

Ik heb de voorbije weken verscheidene malen een schijfcontrole uitgevoerd waarbij de files verplaatst werden naar niet beschadigde sectoren. Nietemin blijft de snelheid van mijn laptop beneden het niveau van voor mijn problemen. Het opstarten duurt langer en wanneer er dan blijkbaar geen activiteit meer is en ik start Google Chrome of Internet Explorer dan heeft hij opnieuw veel werk om alles opgestart te krijgen.

bdw: omdat ik tijdens de update van windows 7 (64bit) problemen had, heb ik het programma "Malware Bytes" losgelaten die nogal wat files in quarantaine plaatse waarna de updates wel konden geïnstalleerd konden worden.

Mijn vraag is nu: Naar mijn mening is het probleem met die slechte sectoren zoiets als een ongeneselijke ziekte. Je kan het wel behandelen maar het zal nooit genezen. De prijs van een nieuwe harddisk is nu ook niet echt een probleem. (alhoewel de originele 640Gb disk bijna niet meer te vinden is of enorm veel geld kost) vraag ik hier om bevestiging of ontkenning dat mijn harddisk "end of life" is en ik moet uitkijken naar vervanging. En toen kwam de vraag, kan ik deze Western Digital harddisk vervangen door een van Seagate?

Alvast bedankt voor het lezen van dit epistel en nog meer bedankt voor uw reactie.

bdw: ik heb voldoende backups zodat dataverlies hier geen item is.

aangepast door Iska
toevoegen van "voldoende backups"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.