Ga naar inhoud

AMD Radeon HD 6800 series - problemen met driver


milidryn

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik ondervond wel meer problemen met deze PC, maar na het ontstoffen en opnieuw aandrukken van alle aansluitingen gaat het weer beter. Het enige wat blijft is een probleem met driver van grafische kaart. Bij het opstarten van een online spel kreeg ik de melding dat de driver van de kaart verouderd was (ik zet alle auto updates altijd uit, dus dat kon wel). Ik ben dan op de site van AMD de laatste versie (niet de beta) gaan ophalen en heb die geinstalleerd, maar ik kreeg gelijk een melding dat beeldscherm en geluid niet goed waren gegaan.

Na het herstarten heb ik inderdaad een beeldscherm op lage resolutie en wordt het aangesloten beeldscherm niet meer automatisch herkend. (geluid lijkt me niet meteen een probleem)

Ik wou dus teruggaan naar de oudere versie, maar dat gaat dus niet meer.

Ik krijg nu steeds bij opstart een melding dat er geen driver voor AMD kaart is geinstalleerd.

Ik las in andere discussies dat je graag een rapportje hebt van Speccy om me te kunnen helpen? Bij deze:

http://speccy.piriform.com/results/wy8PpUw4h2lohV24Fe2t88r

Kan er iemand me helpen om de correcte drivers te installeren? Vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de repair functie ook al geprobeerd van catalyst module, die zou dan corrupte files of ontbrekende links moeten herstellen, toch?

Ook heb ik de clean uninstall tool en reinstall geprobeerd - nog steeds geen resultaat.

Ik probeer nu een vorige versie terug te zetten, maar ook dat failed --> AMD driver niet geinstalleerd.

Ik zag wel dat er een of ander ding wordt geinstalleerd (lijkt wel normaal, maar misschien is het dat)

C++ 2012 Redistributable (x86)

Wanneer ik bij herstelpunten ga kijken is het inderdaad bij de installatie van dat onderdeel dat hij automatisch een herstelpunt maakt, maar ik kan niet teruggaan naar een vorig herstelpunt - geen toegang of iets dergelijks... Ben nochthans met admin ingelogd. Weet het verder ook niet zo direct...

Nog suggesties? Ander dan volledige reinstall van alles (daar ben ik dan wel enige dagen zoet mee en dat kan ik me eigenlijk niet permitteren)

Wat erg vreemd was is dat ik gisteren geen probleem had, bij opstart gewoon normaal uitziend scherm. Ik heb dan opnieuw een update geprobeerd via AMD gaming evolved, maar zit ik dus nu weer met hetzelfde probleem. Heb geen idee wat het dan was dat het plots weer wel werkte... echt eigenaardig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het opgegeven, ook weinig reactie op mijn vraag. Heb dus recovery gedaan en nu werkt deze driver weer wel (de verouderde dus)

Nu is wel mijn printerdriver (HP deskjet all in one) naar de vaantjes en dat krijg ik ook niet opgelost, maar dat is voor een andere discussie neem ik aan...

Toch bedankt :-(

Wat wou ik toch graag dat ik geld had voor een MAC! dan had ik dit soort gedoe niet... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.