Ga naar inhoud

andere harde schijf als 'hoofd' schijf gebruiken


Carlo19

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb eventjes wat hulp nodig van mensen die verstand hebben van computers en alles daar om heen.

Mijn hardeschijf is afgelopen week gecrasht en dus heb ik een nieuwe SSD en een HDD gekocht.

Nu heb ik mijn OS op mijn SSD geinstalleerd zodat hij lekker snel opstart. Daarnaast heb ik wat kleine noodzakelijke programmatjes geinstalleerd op de SSD.

Nu het probleem:

Ik wil mijn SSD zo schoon en leeg mogelijk houden, maar als ik nu wat programmatjes installeer en download gaat dit automatisch naar mijn SSD, wat ik niet wil!

Is het mogelijk om het in te stellen zodat alles wat ik download en installeer standaart naar de gewone HDD word geschreven? Dat de gewone HDD als soort van "eerste" schijf word gebruikt?

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb geformuleerd!

Groeten,

Carlo

edit: OS is Windows 7 ultimate x64

Link naar reactie
Delen op andere sites

downloads voer ik gewoon uit vanaf me browser inderdaad. ik gebruik google chrome!

---------- Post toegevoegd om 19:00 ---------- Vorige post was om 18:53 ----------

op dit moment, als ik mijn HDD in ga, staat er niks, geen enkele map, is het misschien een oplossing ook windows 7 op deze schijf te installeren zodat al die mappen van users, programfiles, preflogs etc ook op de HDD staan?

of geeft dit problemen op mijn computer? of is er misschien een minder zware oplossing? bijv. een paar instellingen veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, hartelijk dank! nu het volgende probleem, zoals ik eerder zei, mijn HDD is helemaal leeg, daar staan niks geen mapjes in. moet ik mijn standaart mappen zoals programfiles, preflogs, users etc kopieren van mijn SSD naar mijn HDD? of kan ik beter ook een installatie van windows 7 op mijn HDD zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, dit heb ik ook gedaan. Dankjewel! We komen er wel!

Maar nu nog 1 probleem. Ik heb nu alleen de map my documents op mijn HDD staan. Nu wil ik een spel installeren alleen dan geeft de computer allerlei fouten aan etc. Dit en dat bestand 'is missing' dus volgende vraagje. Hoe krijg ik nu een spel geïnstalleerd op de HDD?

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt! Het probleem was bij het spel denk ik..heb alles nog eens opnieuw geïnstalleerd en een ander spel geïnstalleerd. Toen lukt het! Bedankt voor de hulp! T enige probleem is dat ik alles handmatig in mappen moet gaan plaatsen, maar hier is mee te leven!

Ik markeer hem als opgelost!

Nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.