Ga naar inhoud

Beeld probleem


Aanbevolen berichten

als ik mijn computer opstart gaat alles goed maar een minuut ofzo na een volledige opstart valt het beeld weg en gaat het rode lampje op mijn computerkast branden als ik dan de computer opnieuw opstart gaat hij terug maar bij het opstarten verschijnt het scherm waar je moet kiezen tussen veilge modus of windows normaal starten

hoe kan ik van dit probleem afgeraken ik heb windows vista al opnieuw geinstaleerd maar het veranderd niets

progress.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar kan ik mijn tempraturen zien

thermaltake toughpower 850 watt voeding

maximus formula se moederbord

4 gb geheugen corsair dominator 1066 mhz

3870 x2

3 x samsung spinpoint 320 gb in raid 5

1 raptor 74 gb

coolermaster cm 690 case

Intel Core 2 Extreme QX6850

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Temperturen kan je zien door een programma zoals SpeedFan te installeren.

Download SpeedFan - Access temperature sensor in your computer

Wat je anders ook kan proberen is om eens te kijken of het aan je geheugen ligt. Je hebt speciaal geheugen dat vrij snel loopt, maar dat vereist ook een stuk meer spanning dan standaard. Zet de spanning op je ram eens op 2.1 volt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

dat stukje staat uitgelegd op blz 4.20 in je boekje.

Ga in je bios naar "extreme tweaker". Zet daar "ai overclock tuner" op manual. Er verschijnt een optie met "Dram voltage". Stel daar de waarde op 2.1v in (let op dat je géén 3.1v instelt, dan is je geheugen voor de vuilbak). Het kan zijn dat die waarde al geel aangeduidt wordt als potentieel gevaarlijk, maar dat moet je je niet aantrekken. Jouw geheugen is gemaakt om op 2.1V te draaien. Sla nu de instellingen op.

Nu zou je geheugen geen problemen meer mogen geven (wat niet wil zeggen dat het probleem daarmee van de baan moet zijn, kan nog altijd iets anders zijn natuulijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Kan je eens memtest downloaden en op een CD'tje branden (dit is een iso bestand, dus als je dat met nero brandt moet je bij het starten van nero de wizard sluiten, en dan bestand - openen doen en die file opgeven).

Start dan je computer opnieuw op vanaf die CD, en laat hem een uur of 8 zoeken naar fouten (of van het moment dat hij er vindt stop je, eens hij er heeft is het nl al genoeg om dat te weten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.