Ga naar inhoud

Beeldscherm kan geen signaal krijgen van computer


Marrick01

Aanbevolen berichten

Beste experts,

Mijn computer crashte tijdens het gamen waardoor ik hem moest resetten. bij het opstarten wilde mijn computer geen signaal meer geven naar mijn beeldscherm. heb een ander beeldscherm geprobeerd maar die gaf ook, no signal, dus het ligt echt aan mijn videokaart of moederbord. Ik gebruik voor mijn beeldscherm de dvi en converter kabel.

Ik ben zelf wezen kijken in mijn computer en heb gelijk ook een grof aantal vuil/stof eruitgehaald.

Helaas doet mijn computer het nog steeds niet.

Iemand enig idee wat ik nou zou kunnen proberen voordat ik ermee naar de reparatiewinkel ga?

Groetjes!

Gideon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak als men geen beeld meer krijgt, word de grafische kaart verdacht.

Een corrupte geheugen latje hoort ook tot de mogelijkheden die ik wel eens vaker tegenkom.

Trek de stekker van je pc uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je systeem volledig stroomloos te maken. Neem een geaarde metalen waterleiding of verwarming vast om je statisch te ontladen.

Open je pc en verwijder eens je grafische kaart, plaats ze terug en kijk eens of je beeld krijgt?

Hoeveel geheugen latjes gebruik je in je pc?

Vermeld ook even het juiste merk en type van je moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend een andere videokaart geprobeerd. Die werkte ook niet, dus waarschijnlijk ligt het aan me moederbord. ik heb het geheugen er uit gehaald en opnieuw erin gestopt. meerdere malen de computer losgekoppeld (startknop aantal keren ingedrukt) en weer alles aangesloten.

ik heb twee latjes geheugen (2x2gb van corsair)

Het moederbord is van Asus. geen idee welk type.

Ik heb mijn computer tenet daar de reparateur gebracht omdat er haast achter zit (meestal met computers). Ik vraag me nu alleen af wat zei allemaal kunnen doen om de computer te fixen en dat ik het zelfmischien niet had kunnen doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me nu alleen af wat zei allemaal kunnen doen om de computer te fixen en dat ik het zelfmischien niet had kunnen doen...

Het voordeel wat een reparatie dienst heeft is dat deze vaak diverse hardware componenten gebruiken en ter beschikking hebben om even snel te wisselen.

Ik zie je niet direct een hoop onderdelen kopen om uit te proberen want dan zou het toch wel een kostelijke reparatie worden.

Voor een moederbord te testen bestaan aparte hardware (PCI kaarten) waarmee ze een bepaald test parcours afleggen. Zo'n kaart geeft dan tijdens de test codes weer en aan de hand van deze codes kan dan gerichter gezocht en de fout gevonden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.