Ga naar inhoud

Beeldscherm, toetsenbord en muis reageert niet


Rick James

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik startte mijn pc vandaag op, maar mijn beeldscherm, toetsenbord en muis reageerde niet.

Het scherm bleef zwart, de lampjes op het toetsenbord idem dito. Verder brand het LED bij de RAM ook :S

Nu had ik mijn pc die dag daarvoor gewoon gebruikt, geen problemen, prima afgesloten.

Het ligt niet aan het scherm, getest op een andere pc net als het toetsenbord en de muis.

Heb ook een ander scherm op mijn pc gekoppeld, zoals je verwacht geen reactie.

Ik heb toen de kast opengehaald, geheugensticks eruit gehaald en er weer in -> geen reactie.

Toen mijn voeding eens ontkoppeld en schoon gemaakt -> geen reactie.

Verder natuurlijk menig keer proberen te resetten, voedingskabel eruit gedaan, de basis "reset"dingen.

Het rare is, dit is mij een maand geleden met dezelfde pc ook overkomen, na een aantal keren de voeding eruit te hebben gehaald deed het scherm en toetsenbord het weer. Toen kwam er een tekst te staan met: "Overclocking failed" verdere tekst weet ik niet zo goed meer. Terwijl ik mijn pc niet eens heb overgeclocked en ik wou het niet eens proberen, het stond er gewoon :S Bleek dat mijn BIOS ook verkeerd stond en heb m toen in een standaard optie laten starten. Nu ben ik een maand verder en nu dit.

Misschien dat het aan het moederbord ligt of mn videokaart.

PC is rond de 2/3 jaar

Mijn vraag is:

Wat is er aan de hand en hoe kan dit opgelost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijkaardig probleem. Sinds een week "bevriest" als het ware de muis en toetsenbord, enkele malen via recovery de pc naar fabrieksinstellingen terug te zetten, liep ook telkens vast bij installatie win 7. Nu is de recovery wel gelukt, maar na een tijdje bevriest de pc weer. Lijkt me dan iets hardwarematig (videokaart, Harde schijf, voeding, geheugen) Zou dit door stof kunnen komen ook ?

groeten,

Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu een nieuw moederbord bestellen en tegelijkertijd een nieuwe CPU, mijn vraag is nu eigenlijk of mijn huidige CPU koeler wel op het nieuwe moederbord enzo past? Hoe kan ik dat bekijken? Heb nu een scythe mugen 2 SCMG-2100 met socket 11, en nog meer.

Nieuwe socket op mn moederbord is 1150, dus dat kan gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.