Ga naar inhoud

bekabeling moederbord


Aanbevolen berichten

bedankt voor de reactie maar de gegeven oplossing had ik al geprobeerd ik heb en ASRock moederbord en de eerste harde schijf en dvd brander zijn via sata aangesloten ik heb een tweede harde schijf en dvd brander iva IDE kabel aan gesloten maar deze geeft problemen als ik de computer opstart meld hij dat de tweede schijf word geinstaleerd maar vervolgen zie ik zoel de HD als het DVD station niet als ik afsluit op de stekker aan het moederbord druk opnieuw opstart dan ziet hij hem wel als ik per ongeluk tegen de computer stoot valt hij weer uit het moederbord en de kabel zijn vrij nieuw mijn idee was of er iets bestaat danwel toegestaan is in de computer wat contact bevorderlijk is

gr Harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ide-steker die uit het moederbord valt.....: dat kan maar een ding zijn: die zit er niet goed in! dus nog maar eens checken of de goede kant aan de goede kant zit.

voorts kan het zijn dat je de jumpers op beide ide-apparaten niet juist hebt staan. de hd dient op master (evt master with slave) te staan, en de dvd op slave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals men voorganger al zegt kan een IDE kabel niet door stoten uit de moederbord aansluiting vallen. Zo één kabel vergt wel wat kracht als je deze wilt verwijderen.

De connector kan je ongeveer de hoogte van de connector in de aansluiting drukken. En let op dat de jumpers goed staan dan moet dat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.