Ga naar inhoud

Bluetooth koptelefoon aansluiten op mijn PC, kan dat.


Travera

Aanbevolen berichten

Ik ben zo'n oen om een schitterende koptelefoon aan te schaffen, zonder me te realiseren of deze wel compatible is met mijn PC. De koptelefoon wordt wel gezien door mijn PC (met windows 8.1) en is ook met hem verbonden. Maar daar houdt het zo'n beetje op. Nu lees ik dat mijn PC A2DP moet hebben (en liefst ook AVRCP), maar hoe kom ik daar achter. En dan ... hoe krijg ik geluid uit die oorschelpies? Geen flauw idee waar ik moet zoeken. Tof bedankt als je me op weg kunt helpen.

Groetjes

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Vera,

Om sneller tips te ontvangen is het misschien gemakkelijk als je ook het merk, model/ modelnummer doorgeeft van die hoofdtelefoon.

De koptelefoon wordt wel gezien door mijn PC (met windows 8.1) en is ook met hem verbonden.

Misschien moet je gewoon nog via geluid even een instelling juist zetten.

Ga naar start-> configuratiescherm-> geluid.

Ga daar naar het tabblad afspelen.

Is je hoofdtelefoon daar aanwezig?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Dank voor je eerste aanzet. Natuurlijk had ik naam, type etc. moeten vermelden. Ik ga er zo vanuit dat het vanzelfsprekend is dat alle apparaten hetzelfde zijn - zoals vroeger zullen we maar zeggen - maar dat is natuurlijk niet zo.

Koptelefoon Denon AH-NCW500.

Op jouw aanraden gekeken of het apparaat aanwezig is:start-> configuratiescherm-> geluid-> tabblad afspelen. Daar vond ik de koptelefoon, zowel als DENON AH.... Hands-Free als DENON AH.... stereo.

De laatste heb ik nu als standaard ingeschakeld. En zowaar ... geluid. Echter alleen in de rechter oorschelp. Ligt niet aan de koptelefoon, want via een kabelaansluiting (3,5 mm) krijg ik wel goed stereo geluid.

Moet dus ook met een instelling te maken hebben?

Weet niet of dit van belang is, aanwezige stuurprogramma's voor de DENON zijn:

C:\\Windows\system32\DRIVERS\BaMPM.sys

...\DRIVERS\Bth2DP.sys

...\drivers\dmk.sys

...\drivers\ksthunk.sys

...\drivers\portcls.sys

...\SysFxUI.dll

...\WMALFXGFXSP.dll

Ik zie iets over het hoofd waar ik die stereo kan regelen? Bij de volume regelaar kan ik enkel bij de hoofdtelefoon kan ik keuzes maken. En die staat op DENON....(stereo).

Ben reuze blij met jouw dan wel ieders hulp in deze.

Een hartelijke groet

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter alleen in de rechter oorschelp.
Op jouw aanraden gekeken of het apparaat aanwezig is:start-> configuratiescherm-> geluid-> tabblad afspelen. Daar vond ik de koptelefoon, zowel als DENON AH.... Hands-Free als DENON AH.... stereo.

De laatste heb ik nu als standaard ingeschakeld.

Dubbelklik er op je hoofdtelefoon.

Je krijgt nu het venster eigenschappen.

Ga naar het tabblad Niveaus en klik er op balans, staan daar de instellingen correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik was daar ook gekomen met rechtsklik via eigenschappen naar niveaus. Maar die staan prima: volume 100% en bij balans L plus R op 100%.

Alle vensters en tabbladen bij geavanceerd en eigenschappen doorgenomen, maar ik kom niets tegen waarvan ik denk....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat biedt geen soelaas, helaas. Ik heb opnieuw alle mogelijkheden doorgelopen, voor zover die binnen mijn begripsvermogen liggen. Niets geeft aan dat het 'mono' zou zijn, of dat de balans niet goed is, of iets dergelijks.

Wellicht dat er iemand anders nog met een tip komt.

Bedankt zover voor je hulp

Groetjes

Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vera,

Even inbreken xD

Nu lees ik dat mijn PC A2DP moet hebben (en liefst ook AVRCP), maar hoe kom ik daar achter.

Hoogstwaarschijnlijk ondersteunt de pc geen A2DP, zie A2DP compatible computers zie bij Windows Operating Systems.

Wat is AADP

Neem eens deze link door voor een mogelijke oplossing (zie bericht # 1).

Neem deze link Adding A2DP bluetooth onto Windows 7 devices ook door.

Het zou mogelijk opgelost zijn met een third party driver of een adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ clarkie,

Ik neem aan dat er wel geluid wordt verzonden door de "gewone" bluetooth driver (die géén A2DP kan ondersteunen of niet sterk genoeg is) die aanwezig is op de pc, maar niet stereo.

Ligt niet aan de koptelefoon, want via een kabelaansluiting (3,5 mm) krijg ik wel goed stereo geluid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.