Ga naar inhoud

C-schijf formateren


Kappoen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Mijn pc is ook na het defragmenteren, supertraag geworden.

Ik zou willen overgaan tot het formateren van mijn c-schijf, de D-schijf is geformateerd.

Wanneer via mijn "computer" wil formateren krijg ik steevast een NJET.

Kan mij iemand verder helpen, hoe moet ik mijn c-schijf nu echt veilig formateren?

Beste dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een installatie cd/dvd hebt van windows dan is het geen enkel probleem om je c:\ schijf te formateren.

Zet de bootvolgorde goed in het bios,1 cd/dvd station 2 harde schijf.

Steek dan de windows installatie cd/dvd in het cd/dvd station en start de pc daarmee op.

De installatie van windows zal beginnen en op een gegeven moment ga je de optie krijgen om je HD te formateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean Pierre,

Ik heb de originele schijven van XP, maar later heb ik de SP 2 geïnstalleerd, nu ik krijg de melding dat er vernieuwde software geïnstalleerd is, ik krijg dus geen gelegenheid om de c-schijf te formateren.

De SP 2 heb ik spijtig genoeg niet in mijn bezit, als ik me niet vergis heb ik die via de website van Microsoft gedonwload.

Heb je hier eventueel een oplossing voor?

Beste dank

Kappoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean Pierre

Wellicht was er meer aan de hand, gisteren bij het opstarten weigerde de pc alle dienst, opeens ontbraken er een aantal DLL files, op zich geen probleem, die kon ik zo van mijn laptop plukken en via een stick terugplaatsen, maar dan moet je hem wel kunnen opstarten.

Noch met een opstart cd, noch via veilige modem kon ik mijn pc opstarten.

Uiteindelijk heb ik hem maar binnen gedaan voor herstelling.

Bedankt voor de hulp.

Kappoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.