Ga naar inhoud

Cd/dvd-speler doet het wel en niet


Gast enga_enga

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn CD (OR4655U)/DVD-lezer (Pioneer DVD-RW DVR-K06RS). Plots werkt het niet meer 'volledig'. Ik heb een Acer 5672 WLMI laptop. Het rare is dat de lezer het wel doet als de inhoud ervan reeds geinstalleerd staat op de harde schijf (spelletjes) maar als ik bv iets nieuws wil installeren dan doet ie het niet.

Ook bij DVD's doet ie moeilijk.

DVD's zoals de DVD van "Witse" :D speelt ie wel af, maar alle andere DVD's dan weer niet.

Ik heb al eens gekeken om de upper- en lower filters te deleten in het register: Ik heb enkel lowerfilters gevonden, maar na de verwijdering en nadien het heropstarten van het systeem nog steeds geen succes.

Ook heb ik via aparatenbeheer de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat werkte ook niet. Er zijn ook geen updates beschikbaar.

Is mijn lezer kapot? Of ligt het aan een softwareprobleem?

Ik heb ergens gelezen dat wanneer er software van Ashampoo en Roxio geïnstalleerd zijn, dit conflicten geeft met Adobe software. Dat laatste is geïnstalleerd, maar Ashampoo en Roxio staan er niet op.

Heeft iemand enige suggesties van wat ik kan proberen om de het cd/dvd apparaat terug volledig aan de praat te krijgen?

Windows XP opnieuw installeren zie ik niet zitten, alsook CS4 ook niet in de mate van het mogelijke...

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.