Ga naar inhoud

chipset driver


oelewapper1

Aanbevolen berichten

hallo,

onlangs installeerde ik windows xp professional op de dell optiplex 755 computer van een kennis (dual core, ongeveer 4 jaar oud).

In apparaatbeheer merkte ik dat de chipset drivers nog ontbraken.

Via de servicetagcode vermeld op het apparaat en invoeren van het juiste besturingssysteem vond ik deze op de website van dell waarvan ik hoop dat dit de juiste versie is: Intel_AMT-HECI_AO2_R255437.exe.

Na unzippen van dit bestand vind ik echter geen .exe of ander uitvoerbestand in de door dell gecreerde unzipte map (C:/dell/drivers) om te dubbelklikken zodat de driver kan geinstalleerd worden.

Hopelijk kan iemand mij op de goeie weg helpen om de driver te installeren.

Oelewapper1 :-):-)

aangepast door oelewapper1
onvolledig
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Jean Pierre, hier een printscreen van de map met chipsetdriver dell die ik op mijn PC heb uitgepakt gezien de dell computer bij mijn vriend staat.

Wat me opvalt is dat er nu extensies bij de uitgepakte bestanden vermeld staan terwijl dat niet het geval was op de dell computer.

Opmerking: het .exe bestand in de map betreft volgens mij de intel management engine interface installer en is volgens mij dus niet het setup-bestand van de chipset driver.

depwee.jpg

Oelewapper1. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers ontbraken in apparaatbeheer? Staat er dan een geel uitroep teken bij, of zie je helemaal geen grafischekaart staan?

Probeer anders even via apparaatbeheer het volgende te doen:

Ga naar Apparaatbeheer > Beeldscherm adapters (of de plek waar de niet-geinstalleerde grafischekaart staat) > Rechter muisknop op de grafischekaart > Bijwerken > En dan kies je niet voor automatische zoeken maar kies voor op mijn computer zoeken > Geef de locatie op van de installatie bestanden en hij zal hem installeren. Dit heeft bij mij destijds geholpen, het werkt immers niet wanneer hij niet wordt weergeven in apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die setup exe is volgens mij toch wel de installer van de driver,lees anders voor de zekerheid de readme file eens door.

Jean-Pierre,

ik heb de readme file eens bekeken en er staat grotendeels wat gewauwel over licentieovereenkomsten in. Hierna wel een passage omtrent die intel management engine interface installer die misschien verhelderend zou kunnen zijn (ikzelf versta er niet veel van):

xaz5mt.jpg

Zie ook hieronder een bestandje met uitleg omtrent de chipset driver (kan je me bevestigen dat dit wel de juiste gekozen driver van de dell-site is?):

fp15s.jpg

Wat me wel opvalt is dat nederlands niet onder de vermelde talen in de driver staat.

grtjes van oelewapper1 :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste whatdoyouthink: chipsetdrivers installeren onder beeldschermadapters of grafische kaart, heb daar mijn twijfels over maar misschien onterecht want ik ben verre van een expert terzake.

Dell-PC staat nu bij mijn vriend maar ik herinner me dat er verscheidene vraagtekens bij apparaatbeheer stonden (oa bij USB poorten, busbeheer ed)

Oelewapper1 :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste whatdoyouthink: chipsetdrivers installeren onder beeldschermadapters of grafische kaart, heb daar mijn twijfels over maar misschien onterecht want ik ben verre van een expert terzake.

Dell-PC staat nu bij mijn vriend maar ik herinner me dat er verscheidene vraagtekens bij apparaatbeheer stonden (oa bij USB poorten, busbeheer ed)

Oelewapper1 :-)

Geen probleem, dat jij daar je twijfels over hebt. Beter dubbel checken dan niet checken.. Maar het kan dus wel, zo moet ik hem ook altijd installeren bij een Acer computer die ik hier heb staan. Wat Windows dan doet is, hij zoekt zelf na de installatie bestanden en creeërt als het ware zijn eigen setup. Je kan het proberen, is niks mis mee. Als het niet werkt krijg je de melding: "Er zijn geen bruikbare stuurprogramma's gevonden." Maar selecteer wel de goede map, en inderdaad 32bit of 64bit.

aangepast door Whatdoyouthink
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk besturingssysteem word er op die PC gebruikt,meld ook of het een 32 of 64bit is.

Je zegt in je startpost dat je het bestand uitgepakt hebt maar het gedownloade bestand is een .exe dus een uitvoerbare installatie!!:hmmmm:

Kun je dat even verduidelijken aub?:top:

zoals in mijn eerste bericht vermeld heb ik windows XP professional geïnstalleerd op die dell-PC. PC is 32 bits.

Deze dell-driver was inderdaad een .exe bestand. Na dubbelklikken op dit bestand kreeg ik de vraag waar ik de bestandsmap wilde uitpakken. Na dit gedaan te hebben zag ik in de unzipte map een bestand setup.exe staan (= Intel Management Engine Interface installer). Heb daarop een dubbelklik gedaan maar er gebeurde schijnbaar niets. Ook het aantal gele vraagetekens bij apparaatbeheer was niet verdwenen.

Zou het kunnen dat het hier om een verkeerd gekozen dell-driver gaat?

Oelewapper1. :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.