Ga naar inhoud

Computer crash met meer dan 1 geheugen


LaurensVP

Aanbevolen berichten

Mijn systeem:

Windows 7 64 bit

Corsair TX series 850W

Asus MB ASUS / AM3 / M4A78T-E / 790GX

AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ

2 x OCZ DDR3 High Performance Memory 2Gb 1600Ghz cl7

NZXT G921-001BK Guardian 921

Atm heb ik 1 van de OCZ geheugens er uit gehaalt omdat pc steeds naar dat vervelende blauw scherm gaat met 2 geheugens. Hoe kan ik dit oplossen? Binnenkort krijg ik er nog 2 bij, dus pc moet met 4 geheugens kunnen werken. Moet ik hiervoor software downloaden? Of wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, moederbord:

Maximum intern geheugen16 detail_specarrow.jpgType geheugenDDR3 1600 1333 1066 detail_specarrow.jpgAantal DIMM sloten4 Processor

detail_specarrow.jpgProcessorfamilieAMD family detail_specarrow.jpgProcessorsocketSocket AM3 detail_specarrow.jpgCompatibele processorsPhenom II Athlon X4 Athlon X3 Athlon X2 detail_specarrow.jpgOndersteuning voor processor FSB5200 MT s

Maar over de processor heb je wel gelijk heb ik ff opgezocht en maar tot 1333 :( wat zijn mijn opties?

- Geheugen underclocken?

- Processor overclockbaar om 1600 te kunnen draaien?

Met maar 1 memory in de pc atm draait hij wel goed. Waarom zou 1 x 1600 dan wel lukken maar 2 x 1600 niet?

aangepast door LaurensVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 1600 haal je enkel als je overclockt.(in bijlage een screen van de specs van de Asus site)

Als je dat niet van plan bent dan zou ik het geheugen inruilen tegen 1333 geheugen,dan ga je veel minder problemen hebben.

De cpu is goed overclockbaar als je de black edition hebt.

Doe zeker eens wat stegisoft zegt en zorg ervoor dat de latjes in de juiste sloten zitten.

Zonder de cpu te overclocken gaat het 1600 geheugen zo i zo maar op 1333 werken hoor.

post-8298-1417703937,9366_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik het moederbord en de processor overclocken?

Via de bios is dat wellicht mogelijk? Wat moet ik dan allemaal veranderen?

En als ik de processor + moederbord overclock, heeft dat een grote invloed op de levensduur van de computer, hiermee bedoel ik dat binnen 2 weken mn processor niet ineens kapot is ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geheugen zat in de A1 en B1 slots zoals in de handleiding staat.

Heb het geheugen nu A1 en A2 gestoken, voorlopig geen problemen.

Als dit hierdoor opgelost is, zal het dan ook werken met in alle 4 slots geheugen?

---------- Post toegevoegd om 15:08 ---------- Vorige post was om 15:04 ----------

Aiai problemen beginnen weer.

Dus met in slots A1-B1 problemen en met A1-A2 ook.

---------- Post toegevoegd om 15:14 ---------- Vorige post was om 15:08 ----------

Heb ze nu allebei in A2-B2 slots gestoken, kon css opstarten (wat niet lukte met A1-B1/A1-A2.

Toch nog even afwachten of het zo blijft.

aangepast door LaurensVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.