Ga naar inhoud

Computer Reboot Bij Gaming, & Constant 'high-pitched' Geluid


Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen!

Ik ben een nieuwe member, vooral omdat ik echt een oplossing wil voor mijn probleem, en jullie lijken vriendelijk ^.^ Hopelijk kunnen jullie me wat helpen.

Ik heb mijn computer zelf in elkaar gestoken, en alles ging goed, maar er bleek dan toch een probleem te zijn met mijn grafische kaart. Ik besloot dan toch maar die grafische kaart te vervangen, en daardoor moest ik dan ook een veel sterkere voeding kopen.

Mijn proble(e)m(en):

- Mijn computer maakt een raar geluid. Een constante hoge toon, zo "beeeeeeeeeeeep"? :D Ik kan het moeilijk anders uitleggen. Dit geluid wordt soms luider wanneer ik games speel, ook al zijn de games helemaal niet grafisch eisend. Dit geluid was er vroeger niet bij mijn oude grafische kaart & voeding.

- Toen ik een /wel/ veeleisende game speelde (dawn of war 2) ging de PC plots uit en startte het opniew up. Geen blauw scherm, geen info. Ik moet er wel bij zeggen dat ik die game al veel meer gespeeld had - al voor langer dan een half jaar. Maar deze eerste plotse reboot gebeurde eergisteren, en ik heb het sindsdien nog eens gehad (op die game ook), ook al ontstofte ik de pc (bijna) helemaal.

Nu wil ik graag weten wat het probleem is. Heb ik misschien de moederbord beschadigd bij het vervangen van mijn grafische kaart en voeding? Is mijn voeding beschadigd? Is mijn grafische kaart beschadigd? Alle drie onderdelen zijn erg duur, dus ik wil absoluut weten welke ik het best zou moeten vervangen.

Ik heb:

Moederbord: MSI P45 Diamond

Grafische kaart: Nvidia GeForce GTX260

Processor: Intel Q6600 Quad 2.40 GHz

RAM geheugen: 4GB DDR3 1066 OF 1333 (weet niet exact meer welke)

Voeding: Spire BlackMoon series ATX 650W

OS: Windows XP 32 bit

Speedfan:

CPU: 30C tot 38C

GPU: 55C (idle)

Temp1: 30C

Temp2: 33C

Temp3: -128C (denk niet dat dit een probleem is?)

HD0: 37C

Voltages:

VCC3V = 3.42V

Vcore = 1.22V

VChipset = 2.53V

+5V = 5.09V

+12V = 12.23V

VCC1.5V = 0.25V

VSB3v = 3.36V

Vbat = 3.30V

Heeft iemand een idee? :)

aangepast door NevanGuitar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de twee keer 6pin connectors aangesloten? Het lijkt erop dat de grafische kaart te weinig stroom krijgt. Dat piepend geluid weet ik niet echt wat dat is. Misschien dat het een koeler is (voeding of grafische kaart) aangezien ze bij zwaardere belasting luider word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.