Ga naar inhoud

computer start op en sluit weer af zonder reden en start weer op .....


piepo

Aanbevolen berichten

hallo ik heb hier een probleem met een pc met windows xp erop.

de pc deed in het begin normaal maar de videokaart werkte soms niet goed maar meestal wel, maar nu doet de hele pc heel raar, als ik hem opstart gaat ie na een tijd vanzelf uit en start weer vanzelf op... had vandaag ook een raar voorval toen ik malware bytes antimalware opstarte viel de hele zaak uit en starte weer vanzelf op, en daarna een paar foutmeldingen van logiteck en nog iets en nu zijn die er niet meer maar de pc valt gewoon uit wanneer op onregelmatige momenten en start weer op met dezelfde oorzaak....

wie weet meer raad :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Piepo,

Probeer deze link eens. Ik heb zoiets vroeger ook gehad maar ben vergeten wat ik allemaal heb gedaan om het te verhelpen :hmmmm:. Misschien help deze link. Windows XP restarts unexpectedly or restarts when you shut down the computer

Oop, vergaat dat je geen PC heb. Hierbij een deel van de link:

Dit probleem treedt op als Windows tijdens een bepaalde handeling of bij het afsluiten van de computer niet meer reageert. Standaard wordt de computer automatisch opnieuw opgestart als Windows niet meer reageert. Als u deze instelling wilt weergeven, gaat u als volgt te werk:

  1. Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer, klik op Eigenschappen, open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
  2. Kijk bij het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten onder Systeemfouten. Als het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten is ingeschakeld, wordt Windows automatisch opnieuw gestart als de computer onverwacht wordt uitgeschakeld.

aangepast door kosh
kan mogelijk link niet gebruiken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Autostart uitschakelen doe je zo.

klik met de rechter muisknop op Mijn computer.

Klik op de tab geavanceerd.

Onderaan bij opstart en herstel klik je op instellingen.

Haal dan het vinkje weg bij automatisch herstarten.

Klik op OK en nogmaals op OK.

Doe ook eens het volgende.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik heb al iets anders gedaan, ik had eerst is gaan checken of het niet het moederbord of de voeding is die parten speelt.. dus had ik de HD ontkoppeld en de pc ogestart, en wat blijkt dat die niet meer vanzelf afsluit en weer opstart, dus ligt het aan de HD... zodus had ik die oude eruit gehaald en een andere HD erin gestoken en opnieuw windows xp erop geinstalleerd en nu is weer alles zoals vroeger, alles is weer inorde... toch bedankt voor jullie hulp :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.