Ga naar inhoud

Conflict HD's


Gogo

Aanbevolen berichten

Had 2 HD's van Western Digital aangesloten aan mijn PC; één ervan deed dienst als backupschijf (backup programma staat op de HD).

Nu kocht ik 2 HD's van Western Digital bij en wil deze ook installeren op mijn PC; de ene als backupschijf voor de andere.

Nu slaag ik er niet in al deze schijven tegelijk op te starten. "Wie eerst komt, eerst maalt", het lijkt alsof ze dezelfde identiteit aangenomen hebben. De schijven achteraf aansluiten lukt ook niet.

Grtjs,

Gogo

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem zit 'm waarschijnlijk erin dat ze een identieke typeaanduiding hebben.

zie je ze wel afzonderlijk in schijfbeheer, dan zou je het daar moeten kunnen oplossen met het toekennen van een schijfletter.

start-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-opslag-schijfbeheer

- - - Updated - - -

bedenk me net: als ze stroom betrekken van de usbpoort, kan het ook zijn dat er onvoldoende pit aanwezig is als je er meerdere hebt aangesloten.

in dat geval zou je een hub met eigen voeding kunnen proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie.

De eerste oplossing heb ik uitgeprobeerd maar na een verandering van schijfletter (bvb letter X) en als haar "concurrent" niet is aangesloten, neemt de HD automatisch haar oude schijfletter terug aan. Als haar "concurrent" wel is aangesloten, start ze niet op.

DE USB poort die ik gebruik, heeft een eigen voeding, dus daar kan het ook niet aan liggen. Wat opvalt is dat beide nieuwe HD's op dezelfde wijze reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.