Ga naar inhoud

CPU te heet , pc te warm en valt soms uit.


Aanbevolen berichten

Ik heb nu al een jaartje een Toshiba laptop (Notebookcheck: Toshiba Satellite A300D)

Nu wordt mijn computer enorm warm. Volgens speedfan is mijn CPU soms 95°C en die mag max 100 ° C zijn. Soms valt de pc ook uit. Ik heb al meerdere keren vista opnieuw geinstalleerd. Zou dit misschien kunnen liggen aan een tweak? Of aan een programma (tuneup) dat mijn CPU zo warm wordt? Of aan een ontbrekende driver? Kan het misschien ook zijn dat het komt omdat hij ooit eens geinfecteerd is met een Spynet Trojan? Ik heb al veel geprobeerd , de koelers zijn stofvrij ( aangezien ie maar een jaartje oud is) en ik heb een extra laptop cooler gekocht.

Ik ben ten einde raad , hopelijk kan iemand me helpen.

Thx

V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verplaatst naar hardware algemeen.

hij voelt ook echt zo warm aan? en hoe weet je zeker dat hji stofvrij is? gekeken?

anders open halen en uitstoffen, na een jaar kan er toch al behoorlijk stof in zitten hoor!

als hij al eens open is geweest nog eens open halen en kijken of alle koelelementen nog wel goed vast zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt meer hardwarematig als softwarematig. Zeker met een Tuneup kun je een processor niet belasten. Deze zou eigenlijk het tegenovergestelde moeten bereiken.

Heeft je notebook in het verleden/recent klappen gemaakt? of zijn er vloeistoffen gelekt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb zelf een toshiba A110-225 die regelmatig oververhit raakt. schoonblazen helpt niet. gebruik speedfan (configure:events:temp 75 beep) om mij te waarschuwen voor een te warme processor. de fans kijken niet naar de processor temperatuur. wat ik doe is blazen in de zijkant tegen de natuurlijke luchtstroom van de fans. en de fans gaan dan opeens weer werken. waarom?? weet ik niet, maar het werkt bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.