Ga naar inhoud

Crash dump


Ayla1956

Aanbevolen berichten

In een paar weken tijd heb ik al een paar maal een crash dump gehad. Ik heb de mijn AVG , Hitman Pro en Malwarebytes laten scannen,maar geen van deze programma's heeft malware gevonden.

Daarna heb ik gedefragmenteerd, waardoor ik weer 20 GB extra schijfruimte erbij kreeg.

Ik heb in het configuratiescherm het laatste foutenrapport gezocht en dat zag er als volgt uit:

Product

Windows

Probleem

Videohardwarefout

Datum

28-4-2013 19:06

Status

Er is meer informatie beschikbaar

BeschrijvingEen probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekeningNaam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)

WD-20130428-1905.dmpsysdata.xml

Version.txt

Extra informatie over het probleem

BCCode: 117BCP1: 883CB3C8

BCP2: 9062FB54

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Servergegevens: b1c9f888-23aa-4882-a71a-487843aa97c1

Kan dit er mee te maken hebben? En wat kan ik er aan doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Ayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens onderstaande tooltjes uit.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Blue Screen View zijn er geen crashes geweest, dus dat schiet niet op.

Hieronder vind je het overzicht dat Speccy heeft gemaakt.

http://speccy.piriform.com/results/Zh0gHSs1o5atGJJigkJ0PL7

Ik heb ook gelezen dat het een questie van drivers updaten kan zijn. Maar ik kan niet vinden welke drivers er op mijn laptop staan,laat staan hoe ik die moet updaten.

Alvast heel hartelijke dank voor je hulp zover. Ik hoop dat je me nog verder kunt helpen.

Groetjes, Ayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat me opvalt in het speccy log zijn de hoge temperaturen.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat viel mij ook wel op. Ik ga kijken of ik mijn laptop open krijg. Anders moet ik het inderdaad gaan uitbesteden. Ik laat nog weten of het gelukt is.

Ik heb wel nog een vraagje. In het foutenrappport dat in mijn configuratiescherm staat, wordt aangegeven dat het om een videohardwarefout gaat. Kan dat nog iets betekenen?

Alweer hartelijke dank. Ayla

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.