Ga naar inhoud

Data probleem externe harde schijf


Amoenet

Aanbevolen berichten

Beste,

Verleden jaar kreeg ik een externe harde schijf cadeau van familie. MAP-DL21US van Deltaco. Deze werkte goed, tot ongeveer een maand geleden.

Wanneer ik de schijf aansluit op mijn computer, leest het de data niet meer goed tot zelfs helemaal niet meer.

Wanneer ik de schijf verken duurt het een eeuwigheid eer het alle bestanden in de map leest, een bestand openen is zelfs nog moeilijker.

Computerspellen geinstalleerd op de schijf werken uiteraard ook niet meer en muziekbestanden haperen halverwege of weigeren gewoonweg te openen.

Het controlelampje dat normaal continu brandt blinkt af en toe voor een fractie van een seconde en dooft dan weer.

Graag zou ik zonder dataverlies deze schijf herstellen, vermits de schijf niet gevallen is, vermoed ik niet dat het een hardware probleem is. Ik tracht nu via schijfherstel (the "error-checking" tool) het probleem te verhelpen. (Na een halfuur slechts 3000 bestanden gelezen, dit van ongeveer 80 GB aan bestanden).

Enige tips of oplossingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.