Ga naar inhoud

Dell laptopbatterij laadt niet op.


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe batterij èn adaptor voor mijn Dell inspiron 1545. De batterij past perfect, en wordt door de laptop erkent als een Dell-batterij.Ook de nieuwe adaptor heeft identiek dezelfde specificaties dan de originele meegeleverde adaptor. Alle drivers zijn up to date, ik deed ook een hardware check. Alles werkt perfect.

Toch wordt de nieuwe batterij niet opgeladen. Heeft iemand aub een suggestie, hoe ik deze beide compatibel kan maken ? Hartelijk dank ! Equin:hmmmm:x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey clarkie !

Hartelijk dank voor je reactie !

De batterij en de adaptor zijn niet origineel van Dell.

Na een hardware scan, herkent mijn laptop de batterij wel als 'Dell' batterij. De nieuwe adaptor heeft identiek dezelfde specificaties als de originele Dell adaptor.

Equinox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me de vraag, of er een mogelijkheid bestaat, dat er bedrading losgekomen is, binnen in de laptop, en het probleem totaal niet ligt bij de adaptor of de batterij. Ik stel me deze vraag, omdat ik zojuist de adaptor (ook van Dell) van mijn neef probeerde, wel van 7,7 A en niet 3,34 A. De laptop werkt ook met deze adaptor, maar ook met de 7,7 A adaptor laadt de nieuwe batterij niet op.

Toen ik de nieuwe batterij kocht, was deze volledig opgeladen. Toen ik de nieuwe batterij in de laptop zette, heeft de Dell laptop, autonoom op de batterij gewerkt, tot die leeg was.

Equinox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus !

Ik waardeer het enorm dat duidelijk niets aan jullie aandacht ontsnapt.

Wel, de batterij wordt nog steeds niet opgeladen door de adaptor..... Zelf niet na het updaten van alle mogeljke harware divers.

Als ik dmv het configuratiescherm naar energiebeheer ga, kan ik de status van de primaire batterij bekijken.

Wat opvallend is, das dat onder de aanduiding van de primaire batterij (er is wel geen secondaire hoor), staat, dat deze primaire batterij op de status 'inactief' staat !!!! Stel je voor !!!

Das natuurlijk al een grote stap vooruit, ware het niet, dat ik nergens, maar dan ook nergens in mijn laptop de magelijkheid vind, om de batterij te activeren.

Zoals ik reeds eerder vermelde, staat er momenteel op mijn Dell inspiron 1545, Windows Vista.

Ik ga deze avond op deze laptop de Windows7 Ultimate installeren.

I cross my fingers, dat hiermee het batterij - accu probleem opgelost zal zijn.

Ik hou jullie op de hoogte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor... ;-)

Ik ben idd ook benieuwd of de installatie van Windows 7 verandering in het probleem gaat brengen.

Vergeet zeker niet om de gegevens die je wil behouden (documenten, foto's, contactpersonen, favorieten / bladwijzers, enz...) te back-uppen.

Drivers voor je Inspiron 1545 vind je hier (klik er op), wel het juiste OS selecteren.

Een prachtige handleiding voor de installatie van Windows 7 vind je hier (klik er op).

Succes !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.