Ga naar inhoud

Driver USB toestel installeren


Julien

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een toestelletje aangeschaft, SignaLink USB, dit is een interface die gebruikt word door radioamateurs om analoge signalen, die komen van een laptop, te sturen naar een zender. in dit interface zit ook een Low-noise Sound Card.

Ik wil die interface gebruiken met een al wat oudere laptop met als besturingssysteem Windows XP Professional.

Normaal gezien als de laptop opgestart is en ik steek de USB stekker er in moeten automatisch de driver, USB audio codec, geinstalleerd worden>

Bij mij doet hij het NIET!

Een oude laptop met Windows XP Home, van mijn dochter, doet het wel...

Een paar andere laptops van collega radioamateurs, ook werkende met Windows XP, doen het ook!

Ik heb het ook geprobeerd met Windows 7, Vista en 8.1... geen enkel probleem!

Wat kan er nu verkeerd zijn met diene Windows XP Professional?

Ik heb uren aan het zoeken geweest op internet naar die of gelijkaardige drivers, niets gevonden... in feite weet ik niet waar naar zoeken!

Iemand een idee wat er mis is?

Alvast bedankt voor de reactie!

Julien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Toestel niet aansluiten.

Ga naar apparatenbeheer en dan ziet je onderaan verschillende usb driver en dan met de rechtermuisknop op elke driver installatie ongedaan.

Dan computer herstarten en Windows zal opnieuw de usb driver installeren.

Sluit dan de toestel aan.

Ben momenteel een paar dagen uit huis... zaterdag pas kan ik het proberen, het resultaat post ik hier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.