Ga naar inhoud

dvd rw speler werkt niet


kleinhorst

Aanbevolen berichten

Van mijn HP dv9645ep labtop werkt de DVD RW speler niet.

Als er een dvd in gaat slaat de computer vast, (cursor blijft constant zoeken) totdat de schijf er weer uitgehaald wordt.

Systeembeheer geeft geen fout melding en alle drivers zijn geinstalleerd.Wat kan de oorzaak zijn?

Systeem herkent de speler wel, het probleem is dat ik de computer ook niet kan resetten omdat de opstart dvd niet gelezen kan worden.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angel

Bedankt voor de reactie.

Had systeemherstel al uitgevoerd op de laatste datum die in het systeem zat.

Heb het nu nogmaals gedaan met het zelfde resultaat.

Na opnieuw opstarten van computer komt er een mededeling

""systeemherstel niet voltooid. Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden.""

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Henk

Het is het proberen waard nogmaals een aantal Herstelpunten uit te voeren.

Uit ervaring weet ik dat sommige Herstelpunten wel eens durven falen,

maar dat er vaak zijn die het toch nog doen.

Als het niet lukt, en Systeemherstel blijft in gebreke,

kunnen we eens verder kijken wat hieraan kan gedaan worden.

Krijg je bijvoorbeeld de een of andere foutmelding bij dat euvel ?

Misschien moet je de Laser Lens eens kuisen, met zo'n Laser Lens Cleaner.

Heb je al eens geprobeerd of er een muziek CD kan afgespeeld worden ?

Er is ook altijd de mogelijkheid dat er iets mis is met de optische lezer.

Kijk eens in apparaatbeheer of er een geel uitroepteken bij de DVD-RW speler staat.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Agel,

Ik heb al je punten doorgelopen.

Cd in plaats van dvd geeft ook geen resultaat.

Andere systeemherstel punten geven dezelfde foutmelding.

Lens schoongemaakt, geen resultaat.

Apparaat beheer, Geen bijzonderheden app. werkt correct

drivers: geen betere driver gevonden.

Locatie 0 (channel 0 , target 0, lun 0).

Ik begin bang te worden dat er mechanisch iets met de speler aan de hand is, er is software matig niets te vinden, maar als je nog meer suggesties hebt, graag.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk

Probeer eens of je iets kan branden van CD of DVD.

Als je een disk in het station plaatst en je schakelt de laptop uit,

wat gebeurt er dan als je de laptop terug inschakelt.

Probeer het ook zo eens:

Je opent de lade van je CD/DVD station en laat die open staan als je de PC uitschakelt,

vervolgens plaats je een disk en sluit de lade.

Start de computer daarna weer op.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pascal

Systeem herstel in de veilige mode werkte inderdaad. Systeem teruggezet naar vroegste datum. De problemen met de dvd speler zijn jammer genoeg hierdoor niet opgelost. Speler werkt nogsteeds niet.

Henk

---------- Post toegevoegd om 14:08 ---------- Vorige post was om 14:02 ----------

Halo Angel,

Aangegeven oplossingen werken niet. Als ik de computer opstart met een schijf in de speler wordt het systeem erg traag en duurt het lang voordat windows actief is, sommige programma's staren niet of traag op, totdat de schijf verwijderd is en de computer opnieuw opgestart is zonder schijf in de speler. Er komt nu wel een mededeling dat de schijf mogelijk beschadigd is en niet gelezen kan worden. Dit gebeurd bij verschillende cd die ik geprobeerd heb.

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een technisch mankement heb ik zelf ook al gedacht. het lijkt met niet eenvoudig om zelf een ander station in een labtop te zetten. Heb ook geen idee of er veel verschillen in de inbouw speler zitten. Het merk van de speler is ook niet duidelijk. Apparaat beheer geeft aan, "Ottmavc DVD$RW ED-7565$ATA drive" Internet kent deze drive niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.