Ga naar inhoud

een simpele ssd instaleren .....


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn nieuwe ssd binnen gekregen maar krijg ze niet aan de praat ! :hmmmm:

:pcguru:

ze zit op sata aan gesloten net als al mijn andere HD. heb ze ook al eens op de plaats van mijn HD met windows 7 er op gestoken en blijft zelfde.

probleem is dat ik ze niet zie staan bij mijn harde schijven bij mijn computer. Maar in de BIOS zie ik ze wel staan.

Wanneer ik opstart en laat hem via instalatie disk van windows opstarten wil hij dat niet doen. krijg ik na dat hij de bestanden heeft geladen wit/grijs beeld en dan een beeld met verschillende kleuren en zo wisselt dat steeds af als ik hem dan laat aan staan .

ook wanneer ik de pc gewoon opstart en zo de windows installatie start staat de ssd er niet bij als schijf.

:hmmmm:kunnen jullie mij hier met helpen want ben een beetje hopeloos ben inmiddels een uur of 2-3 verder en krijg er geen leven in :(:argh::argh:

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In "deze computer" was je schijf niet zichtbaar maar heb je al eens in schijfbeheer gekeken, te bereiken via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, je schijven worden nu in beeld gebracht.

Als de schijf aanwezig is moet ze misschien nog geformatteerd en een stationsletter krijgen.

Je kan ook van schijfbeheer een printscreen maken en in je volgende bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In "deze computer" was je schijf niet zichtbaar maar heb je al eens in schijfbeheer gekeken, te bereiken via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, je schijven worden nu in beeld gebracht.

Als de schijf aanwezig is moet ze misschien nog geformatteerd en een stationsletter krijgen.

Je kan ook van schijfbeheer een printscreen maken en in je volgende bericht plaatsen.

Op bovenstaande kwam nog geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

heb het inmiddels gevonden. blijkbaar lag het aan de cd van Windows die ik gebruikte. heb in plaats van de 32 bit men 64 bit cd eens gebruik en nu lukt het wel. dus de cd van W7 32 Bit stuk. nu draait alles wel goed. Nu zie ik ze ook staan bij mijn HD's

maar toch nog 1 vraagje : waarom moet je voor een ssd in je bios van EDI naar AHCI zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.