Ga naar inhoud

Even controleren :)


914

Aanbevolen berichten

Nu ik van het Ukash probleem verlost ben, is het misschien het moment om ook de rest eens aan te kaarten.

De laatste tijd blijft mijn laptop ventilator constant blazen, ook het keuboard wordt best warm.

Ik zag ergens PCWizard als monitoring tool dus daar even de temperaturen bekeken. Wat denken jullie?

------

PC Wizard 2012 Versie 2.0

------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: XXX

Gebruiker: XXXXX

Computernaam: XXXXXXXX

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6002 Service Pack 2

Rapportdatum: vrijdag 06 juli 2012 op 13:16

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>

> Hardware Monitoring : ACPI

>> Algemene Informatie

TZS0 : 59 °C

TZS1 : 58 °C

> Processor Intel Core 2 Duo Mobile : Sensor DTS

> NVIDIA GeForce 9600M GS : nVidia Driver

>> Algemene Informatie

> GPU Temperatuur : 72 °C

> GPU Temperatuur (GPU) : 72 °C

> Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T

> Harde Schijf WDC WD3200BEVT-22ZCT0 : 53 °C

------------------------------------------------------------------------------------------

***** Einde van rapport *****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij werken hier meestal met Speccy, maar deze temperaturen zeggen ook al aardig wat: te hoog helaas... :dong:

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha !...een Medion P6612, dat komt me bekend voor... :-)

Is zeer eenvoudig te ontstoffen: je kan de fan rechtstreeks bereiken via een dekseltje aan de onderzijde.

Mijn vriendin heeft ook een P6612, ik ga je eventjes de temperaturen van haar (stofvrije) laptop meegeven, dan heb je een basis om te vergelijken.

Deze temperaturen werden gemeten na 1 uur gebruik: 50 minuten intensief gebruik, nadien 10 min idle.

CPU: 34°C, mobo: 36°C, GPU: 46°C, HDD: 33°C.

Een eigenaardigheidje bij deze P6612 zijn de temperaturen bij het werken met verwijderde batterij of kapotte batterij, die zijn identiek: CPU: 59°C, mobo: 56°C, GPU: 67°C, HDD: 41°C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, batterij is hier ook zo goed als dood, gaat nog 5 minuutjes mee. Ventilator is betrekkelijk stofvrij. Eigenlijk is de hele laptop binnenin best stofvrij. Dus daaraan ligt het niet :)

Die batterij is wel een tip. Zal eens op zoek moeten naar een nieuwe. Voor de rest heel tevreden van de pc hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 914,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.