Ga naar inhoud

Externe harde schijf onvindbaar


sharonnn

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik heb een externe harde schijf (WD). Ik heb hier een klein jaartje plezier van gehad maar nu vindt hij opeens de schijf niet meer als ik hem aansluit op mijn laptop (Windows 7). Op andere computers wordt hij wel gevonden en het ligt ook niet aan de USBpoort van mijn laptop want andere apparatuur werkt wel op dezelfde USBaansluiting. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik heb echt voor deze laptop extra geheugen nodig.

Groeten, Sharon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al bij schijfbeheer gekeken? Klik rechts op deze computer, klik dan op beheren, daarna zoek je schijfbeheer op in het linkerrijtje. Nu zoek je je schijf op (dit is lastig maar probeer het op grootte te selecteren, een usb schijf van 500 gig zie je dan staan als een schijf van bv 480 gb). Mocht hier je schijf tussenstaan maar mocht hij nog geen stationsletter hebben gekregen dan kan je rechts klikken op je schijf in schijfbeheer en een stationsletter kiezen.

Mocht dit niet werken dan loop je het risico dat je schijf defect is, of de controler van je externe harde schijf is defect. In het laatste geval kan het de moeite zijn de behuizing van de externe hardeschijf open te schroeven en de schijf los in een desktop pc te zetten. Op deze manier kan je je data nog er vanaf halen.

Succes met je harde schijf in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat te lezen ! :top:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.