Ga naar inhoud

externe harde schijf wordt niet herkent.


gvgracing

Aanbevolen berichten

beste,

ik heb gisteren een case gekocht van conceptronic. Hierin moet mijn 80gb samsung sata harde schijf komen. Dit is dan ook gebeurd. Toen ik ze aanlegde kwam erop nieuwe hardware gevonden... hardware succesvol geinstalleerd enz enz. Maar nu kan ik deze nergens terug vinden nog in diskmanagement (schijfbeheer), nog in verkenner.. hij toont enkel aan bij hardware veilig verwijderen: usb apparaat voor massaopslag. Ik heb dit al op verschillende computers geprobeerd en telkens zonder succes.

Dan heb ik maar een harde schijf van een vriend getest (maxtor 160gb) en deze werkte wel! hij vond ze direct. Ik weet 100% zeker dat mijn schijf nog in orde is en geformatteerd als ntfs. Ik werk met het besturingsysteem xp home sp2.

Weet iemand waar de oorzaak van het probleem kan liggen?

alvast bedankt

mvg,

flor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal al je USB-gerelateerde zooi eruit (webcam, usb-stick, ext HDD)

Schakel bij je Apparaatbeheer alle USb-hubs en controllers uit, en zet ze hierna weer aan.

Plug je ext. HDD als eerste weer aan, en kijk of hij opnieuw de driver gaat zoeken.

ook mogelijk : je pc staat van 220 netwerk afhalen, en dan half uur wachten en daarna zou je USB 2.0 weer werken. Kijk even wat voor resultaten dit op levert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal al je USB-gerelateerde zooi eruit (webcam, usb-stick, ext HDD)

Schakel bij je Apparaatbeheer alle USb-hubs en controllers uit, en zet ze hierna weer aan.

Plug je ext. HDD als eerste weer aan, en kijk of hij opnieuw de driver gaat zoeken.

ook mogelijk : je pc staat van 220 netwerk afhalen, en dan half uur wachten en daarna zou je USB 2.0 weer werken. Kijk even wat voor resultaten dit op levert

Het rare is dat het bij 3 andere pc's ook zo is.

Wat bedoel je met netwerk 220 afhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.