Ga naar inhoud

Externe HDD wordt RAW


peejie

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit met een redelijk groot probleem. Mijn externe harde schijf van samsung wordt ineens als RAW weergegeven.

De schijf kan dus niet door windows gelezen worden...

Iemand hier ervaring mee? Wat raad je aan?

Alvast zeer erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de schijf altijd verwijderd via de functie " hardware veilige verwijderen" ?

Dat je schijf als RAW getoond is helaas niet goed en wil zeggen dat ze defect is.

Je kan proberen de gegevens via een Ubuntu live cd te redden, maar........

Download Ubuntu via deze link.

Brand het via de functie image branden op een schijfje.

Plaats die schijf in je cd-rom en herstart de PC.

Op een gegeven moment zie je de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen druk dan direct bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Als de schijf opstart kies je de correcte taal en voor uitproberen, dus niet installeren.

Kan je zo aan je gegevens geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de schijf altijd verwijderd via de functie " hardware veilige verwijderen" ?

Dat je schijf als RAW getoond is helaas niet goed en wil zeggen dat ze defect is.

Je kan proberen de gegevens via een Ubuntu live cd te redden, maar........

Download Ubuntu via deze link.

Brand het via de functie image branden op een schijfje.

Plaats die schijf in je cd-rom en herstart de PC.

Op een gegeven moment zie je de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen druk dan direct bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Als de schijf opstart kies je de correcte taal en voor uitproberen, dus niet installeren.

Kan je zo aan je gegevens geraken?

Kan ik dit ook eenvoudiger met een virtual machine uitvoeren? Ik heb deze namelijk draaien.

Alvast bedant voor je snelle respons

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.