Ga naar inhoud

Externe schijf cach gebruiken in- of uitgeschakeld


Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag iedereen

bij Apparaatbeheer > Schijfstations > Eigenshappen (van mijn externe harde schijf) > Beleidsregels, staat er dat mijn externe harde schijf niet als cach schijf mag gebruikt worden, maar bij Computer > Eigenshappen (van mijn externe harde schijf) > Beleidsregels, staat er dat mijn externe schijf wel als cach schijf mag gebruikt worden.

Hoe komt het dat de computer twee verschillende eigenshappen van hetzelfde apparaat weergeeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

write caching is het beste uitgeschakeld als je veel met USB-sticks werkt of

de externe harddisk regelmatig loskoppelt.

Met een vast aangesloten Externe is het aan te bevelen om caching aan te zetten omdat het de prestatie behoorlijk verhoogt.

Je kunt het regelen via Start>Configuratiescherm en dubbelklik:Apparaatbeheer

Open Schijfstations en vindt je externe schijf.

Rechtsklik op de schijf en klik: Eigenschappen. Onder tab Beleidsregels kies:

Optimaliseren voor prestaties.

Vink aan: Schrijfcache op de schijf inschakelen.

Klik OK en reboot de machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Ik wil het uitschakelen, maar zoals ik al zei, bij Computer > eigenschappen > beleidsregels staat het ingeschakeld en bij apparaatbeheer staat het uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Ik kan het niet meer uitschakelen. Het staat ingeschakeld en je kan niet kiezen om het uit te schakelen. Mijn besturingssysteem is NTFS, misschien ben je daar wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 soorten externe schijf aangesloten en bij beiden staat bij beleidregels snel verwijderen geselecteerd. Dus cache uitgeschakeld. Dat wilt zeggen dat je zonder probleem mag verwijderen.

Bijvoorbeeld: je hebt usb stick en die kan je zonder probleem verwijderen i.p.v. eerst op veilig verwijderen klikken.

Is de externe schijf aangesloten blijft dan kan je beter de tweede keuze nemen.

Dat is veiliger bij stroomuitval. Maar dan moet je wel eerst veilig verwijderen indien je die weg neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.