Ga naar inhoud

externe schijf crash


Pinker

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een beetje hopeloos op zoek naar een recovery-data office dat voor particulieren een betaalbare recovery doet van externe schijven.

Mijn externe schijf van MAXTOR is gewoon uitgevallen en wil niet meer opstarten, bij overmaat van ramp zitten daar al mijn documenten op waarvan ik van de meeste dingen geen back up van heb.

Deze schijf heb ik indertijd aangekocht bij mediamarket. Zij zeggen me dat ik naar een kleinhandelaar moet gaan om er nog iets van te kunnen recupereren. Na twee pcwinkel-ateliers af te gaan sta ik nu nog geen stap verder. Enigste mogelijke oplossing blijkt veel te duur te zijn... 600euro opsporen van defect, 850euro het recuperen van de externe schijf en dan transportkosten nog niet meegerekend... sorry maar dit is echt te veel. kent iemand een betaalbare oplossing? :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt de schijf nog normaal lawaai als ze gestart wordt?

Indien ja, dan kan je met software zoals rstudio je files nog terughalen. Rstudio heeft een gratis demo waarin je kan zien of je de data terug kan halen, maar je moet wel betalen om ze effectief terug te halen (ik geloof zo'n 40€).

Disk Recovery Software and Hard Drive Recovery tool for Windows

Als je data teruggehaald kan worden kan je ook nog altijd iemand contacteren die dergelijke software staan heeft, met wat geluk wil die het voor je recoveren en dan heb je geen kosten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat geluk is het de aansturing vanaf je printplaat die defect is. Breek de behuizing eens open & hang de schijf intern in je pc om te testen of ze nog draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze intern ook geen kik meer geeft dan is het helaas gedaan met je schijf, die data haal je echt niet meer terug (of je moet er grof geld voor gaan betalen).

Data opslaan op een externe schijf is de grootste fout die veel mensen maken; externe harde schijven sneuvelen echt 10tallen keren sneller dan interne. Je belangrijkste gegevens ALTIJD intern houden en een kopie'tje op een externe schijf, maar nooit iets enkel op een externe zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door zulke fouten leer je gelukkig bij he

ma je bent al je data kwijt helaas

heb dit ook eens voorgehad en sindsdien zet ik alles op een apart partitie

dan nog eens branden op dvd

en dan ook nog eens op de externe

en dit doe ik voor alles int het begin veel werk maar eens je dat gewoon bent en er gebeurt eens iets heb je toch alles nog he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.