Ga naar inhoud

Extra memory werkt niet


m&m

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Dell Dimension 5150 heeft 2 latjes memory van 512 mb. Ik heb er nog 4 latjes 512mb DDR2 memory van Dell waarvan ik er 2 wil bijsteken. Ik heb het geprobeerd door de handleiding correct te volgen maar de computer doet elke keer dit

wanneer er extra memory in zit. Hoe komt dat? Is er een manier om de computer met extra memory te laten werken?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter de rode woordjes in bericht #2 gaat een link schuil: als je erop klikt kom je een andere pagina van deze site terecht, bij de handleiding van Memtest86+.

Deze test wordt uitgevoerd via een ISO, dus opstarten van de PC is hiervoor niet vereist ... je kan dan ook switchen met de verschillende latjes / geheugensloten.

Een foto zou inderdaad leuk zijn. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was misschien wat onduidelijk verwoord van mij. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het BIOS moet kunnen bereiken om van een ISO cd te kunnen op starten, maar dat gaat niet aangezien de computer totaal niet opstart en enkel een soort zoemend geluid maakt (zoals op het filmpje in de eerste post) wanneer er extra geheugen in zit. Ik kan de test (van de ISO cd) dus enkel uitvoeren zonder het extra geheugen, maar heeft dat dan wel enig nut?

aangepast door m&m
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.