Ga naar inhoud

extra router plaatsen telenet


dumble

Aanbevolen berichten

Onze buren hebben een abbo telenet 120 afgesloten. Die kunnen we dan samen delen. Bij ons in het studiootje zat namelijk geen aansluiting en zo hebben we toch relatief snel (en unlimited) internet voor een redelijke prijs. Het probleem alleen is het signaal. Deze is bij ons maar 2 of 1 streepjes. De afstand tot de router (die dus bij de buren staat) is maar +- 8 tot 15 meter, dus snap t niet helemaal.

Maar goed. Ik wil sowiso een kabel aansluiting voor mijn desktopPC omdat ik af en toe weleens game.

Nu wil ik dus een kabel trekken van de telenet router bij de buren naar onze studio en hier een router aanhangen. Vervolgens van die router een kabelverbinding naar mijn desktopPC (voor stabielere internet).

Hoe moet ik te werk gaan, wat voor router heb ik nodig (wat is een goed model/type), zijn er instellingen die ik moet wijzigen in de telenet router bij de buren voordat ik er een andere router aanhang? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur gezien heb je geen router nodig maar gewoon een switch doch het is niet draadloos.

Maar je kan ook een router nemen en ik zou van linksys kopen want dat kan je gemakkelijk instellen als bridge.

Indien uw geburen ook op uw netwerk mogen komen dan kan je DCHP gewoon uitschakelen.

In dat geval kan je de nieuwe router ook dezelfde SSID naam geven met de dezelfde netwerksleutel geven als uw buurman en dan kan uw buurman ook gebruik maken van uw draadloos netwerk.

In dat geval heb je één draadloos signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.