Ga naar inhoud

Foutmelding PRINTER: "Informatie over de printerstatus wordt opgehaald."


Moocker

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, mijn vraag komt heel vaak voor (heb al veel opgezocht op het internet in 't engels/nederlands, maar niemand kan het fatsoendelijk uitleggen...), ik ben nu al 3 uur bezig om het probleem op te lossen m.b.v. poorten aan te passen, opnieuw opstarten etc, maar 'k raak er niet uit... Ik weet vrij goed om te springen met computers, maar dit is echt :hmmmm:

Betreft: Canon Pixma MP450, met USB-kabel

OS: Windows 7

staat al ingesteld als standaardprinter, online gebruiken, alle kabels werken perfect, evenals stroom, het probleem ligt niet bij opnieuw opstarten van pc/printer (dus geef dit NIET als advies a.u.b. - heb dit namelijk al gedaan in alle combinaties, nadat ik andere topics op andere fora heb gelezen), ...

Gateway: 192.168.0.1

Nu, de error die opkomt is: "Informatie over de printerstatus wordt opgehaald.". Na dit reageert de printer niet meer, ik denk dus dat het probleem óftewel iets met die poorten is, óftewel iets met de firewall, of misschien nog iets anders, maar daar heb ik het raden naar

Alvast merci!

PS: a.s.a.p. antwoorden alstublieft, heb hem nl. vandaag nog nodig voor iets belangrijks af te drukken :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere USB-poort heb ik al geprobeerd.

Nieuwste drivers ook al gedownload, ja (is nl. het eerste wat je normaal moet doen...)

trouwens, dit herrinert mij aan iets dat ik ben vergeten te vermelden:

heb 2x gecheckt op nieuwste drivers, een oudere versie voor compatibiliteit heb ik kunnen instaleren, maar de nieuwste niet; reden: de printer kan niet worden gedetecteerd bij de setup... althans staat hij bij de hardware en zegt de computer dat hij aangesloten is. Ook de opties kan ik hier veranderen, 'k weet dus niet wat het probleem is.

Kan het aan de draad liggen? (althans detecteert de pc hem wel in het configuratiescherm)

EDIT: na 3 keer de aangepaste software met de setup de runnen, is het toch gelukt... heropgestart, nog eens geprobeert te printen en jaja... uiteindelijk werkt hij... Toch bedankt om mij nog eens aan die software te herinneren, en dat ik het gezond verstand had om het nog een paar keer te herproberen, haha :D

aangepast door Moocker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad aan de draad liggen.

Ga naar apparatenbeheer

Klik op bovenstaande computer

Dan op actie / zoeken naar gewijzigde apparaten.

Nota: als je nieuwe printer driver installeert dient je wel eerst de oude te verwijderen maar ik ga vanuit dat je dat wel weet.

Indien nog niet werkt:

Ga naar apparatenbeheer

Onderaan ziet je usb

Verwijdert dat allemaal met de rechtermuisknop door installatie ongedaan maken.

Herstart de computer

Werkt het nog niet

Ga naar printer

Klik op printer en dan eigenschappen

Klik op beveiliging

Staat daar in onderste vak alles geselecteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.