Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten: 1 t/m 10 van 16
Overzicht bedankjes1Bedankjes

gecrashte harde schijf

Dit is een discussie over gecrashte harde schijf in het forum Archief Hardware algemeen , en maakt deel van de Hardware algemeen categorie; onlangs is mijn pc gecrashed en bleek de c schijf onherstelbaar beschadigd en maar een nieuwe pc gekocht. echter op ...

Lid

Standaard gecrashte harde schijf

onlangs is mijn pc gecrashed en bleek de c schijf onherstelbaar beschadigd en maar een nieuwe pc gekocht. echter op de defecte schijf staan op de D schijf nog gegevens die ik graag zou willen bewaren, maar kan er niet meer bijkomen. kan wel in de bios en is dan een mogelijkheid om toch de d schijf te benaderen of moet ik de hele schijf maar weggooien?

Moderator Asus's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens of je de gegevens nog kan recupereren via een Ubuntu Live CD (klik er op) ?...
    Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

Lid

Standaard

doet ook niets, heb in bios de dvdspeler als eerste boot ingesteld

Lid odinfriso's schermafbeelding

Standaard

ik heb mijn harde schijf een keer per ongeluk op een magneet gezet.
    ik ben naar een computer winkel gegaan en die vertelde dat ze afdrukken van de 1en en 0en nog zouden kunnen lezen.
    maar dat zou zo veel kosten dat ik wel 10 nieuwe schijven kon kopen.
    ik ben bang dat back-up de enige oplossing zou zijn (voor een volgende keer te verkomen)

Super Moderator Dasle's schermafbeelding

Standaard

Afhankelijk van het defect aan je HD kan je het volgende eens proberen.

Verpak je HD in een antistatische zak en leg ze eens een nachtje in de koelkast, sluit ze dan eens aan in een pc om te kijken of ze terug benaderbaar is.

Mocht ze terug te benaderen zijn, dan dien je geen tijd te verliezen en haal zo snel mogelijk de belangrijke data van je HD.
    Heb zo reeds meerdere malen nog data van een HD kunnen halen, soms de hele data en ook enkele keren maar een stukje
    Het is geen garantie dat het lukt maar je kan het altijd eens proberen.

Zoals odinfriso al aanhaalt kan het dat een data recovery bedrijf nog data kan terug halen maar dat is zo duur dat het voor de gewone consument vaak onbetaalbaar is.

Lid

Standaard

bedankt voor de tip, ga ik beslist proberen

Lid

Standaard

nu, de koelkast gaf niet veel respons en toen maar de schijf verpakt in een plactic bag in de vriezer en na een paar uur aangesloten. nu kon ik de veilige modus krijgen en bij enter kreeg ik een scherm om windows xp te openen en verder gaat het niet. toen de orginele Medion schijf er in en weer opstarten, nu kon ik opstarten van de cd, maar dit eindigde met de vraag om de windows xp schijf met pakket 1 en die heb ik dus niet. al met al ben ik wel wat verder maar nog steeds niet de d schijf. iemand nog suggesties (bios instellen o.i.d?)

Super Moderator Dasle's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens of je met EaseUS Partition Recovery je partities terug benaderbaar kunt maken.

Hoe het te gebruiken vind je hier.

Lid

Standaard

omdat ik het besturingssysteem niet kan benaderen kan ik ook niets met deze tip. de vriezer heeft tot nu toe opgeleverd dat ik met de oorspronkelijke Windows X schijf (Medion) vanaf deze schijf kan gaan booten, echter op een gegevens moment vraagt hij om de schijf met het pakket 2 en die heb ik wel, maar krijg dan de mededeling dat de schijf beschadigd is en kan ik niet verder.

Moderator Asus's schermafbeelding

Standaard

Nog altijd geen mogelijkheid om de schijf te benaderen via een Ubuntu Live CD ?...
    Dasle gaf dit bericht een bedankje.
    Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. harde schijf
    door lambert de wit in forum Archief Hardware algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 21 februari 2012, 03:12
  2. Kan ik gegevens van een gecrashte pc te halen dmv een externe harde schijf?
    door Nathalie79 in forum Archief Hardware algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 februari 2012, 04:50
  3. [OPGELOST] andere harde schijf als 'hoofd' schijf gebruiken
    door Carlo19 in forum Archief Hardware algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 september 2011, 00:19
  4. [OPGELOST] recup data van gecrashte HD
    door anniem in forum Archief Hardware algemeen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 7 juni 2011, 17:13
  5. Harde schijf c vergroten harde schijf d verkleinen