Ga naar inhoud

gecrashte harde schijf


alfa10

Aanbevolen berichten

onlangs is mijn pc gecrashed en bleek de c schijf onherstelbaar beschadigd en maar een nieuwe pc gekocht. echter op de defecte schijf staan op de D schijf nog gegevens die ik graag zou willen bewaren, maar kan er niet meer bijkomen. kan wel in de bios en is dan een mogelijkheid om toch de d schijf te benaderen of moet ik de hele schijf maar weggooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn harde schijf een keer per ongeluk op een magneet gezet.

ik ben naar een computer winkel gegaan en die vertelde dat ze afdrukken van de 1en en 0en nog zouden kunnen lezen.

maar dat zou zo veel kosten dat ik wel 10 nieuwe schijven kon kopen.

ik ben bang dat back-up de enige oplossing zou zijn (voor een volgende keer te verkomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van het defect aan je HD kan je het volgende eens proberen.

Verpak je HD in een antistatische zak en leg ze eens een nachtje in de koelkast, sluit ze dan eens aan in een pc om te kijken of ze terug benaderbaar is.

Mocht ze terug te benaderen zijn, dan dien je geen tijd te verliezen en haal zo snel mogelijk de belangrijke data van je HD.

Heb zo reeds meerdere malen nog data van een HD kunnen halen, soms de hele data en ook enkele keren maar een stukje :dontknow:

Het is geen garantie dat het lukt maar je kan het altijd eens proberen.

Zoals odinfriso al aanhaalt kan het dat een data recovery bedrijf nog data kan terug halen maar dat is zo duur dat het voor de gewone consument vaak onbetaalbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu, de koelkast gaf niet veel respons en toen maar de schijf verpakt in een plactic bag in de vriezer en na een paar uur aangesloten. nu kon ik de veilige modus krijgen en bij enter kreeg ik een scherm om windows xp te openen en verder gaat het niet. toen de orginele Medion schijf er in en weer opstarten, nu kon ik opstarten van de cd, maar dit eindigde met de vraag om de windows xp schijf met pakket 1 en die heb ik dus niet. al met al ben ik wel wat verder maar nog steeds niet de d schijf. iemand nog suggesties (bios instellen o.i.d?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik het besturingssysteem niet kan benaderen kan ik ook niets met deze tip. de vriezer heeft tot nu toe opgeleverd dat ik met de oorspronkelijke Windows X schijf (Medion) vanaf deze schijf kan gaan booten, echter op een gegevens moment vraagt hij om de schijf met het pakket 2 en die heb ik wel, maar krijg dan de mededeling dat de schijf beschadigd is en kan ik niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.