Ga naar inhoud

Geen geluid meer na Windows Update


JelProblem

Aanbevolen berichten

Laptop: HP Pavillion dv6 1180ed

Nadat ik een grootschalige Windows Update diende uit te voeren, bleek mijn geluid/audio niet meer te werken.

Na een systeemherstel uitgevoerd te hebben van de gehele Windows update, bleek mijn geluid het weer te doen. Helaas bij afsluiten van de laptop werden automatisch voor een tweede keer alle updates uitgevoerd. Opnieuw werkt mijn geluid niet meer nu.

Ik heb al vele fora gelezen maar kon dit specifieke probleem niet per se achterhalen of er een oplossing op vinden.

Printscreen van mijn apparaatbeheer & geluid: http://i40.tinypic.com/2mhhli1.jpg

Het probleem zit hem denk ik in één van de beveilingsupdates uitgevoerd bij deze Windowsupdate, waardoor nu de IDT CODEC niet meer volledige werkt.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JelProblem; ik heb mij zojuist ingeschreven bij dit forum omdat ik vandaag hetzelfde probleem had als jij. Kreeg vandaag 8 updates voor Windows Vista en na installatie en herstart, geen Windowsgeluiden meer, noch muziek via stereo-speakers en line uitgang. Ik gebruik een Realtek HD geluidskaart. Bij apparaatbeheer bleek de soundcard goed te functioneren. Ook het stuurprogramma had geen update nodig. Toen de PC hersteld naar het moment (vandaag) voordat de updates werden gedownload. Na opstart werkte alles weer. Maar... toen dienden diezelfde updates zich weer aan en wederom hetzelfde probleem; geen geluid meer.

Ik heb de computer toen teruggezet (hersteld) naar 10 december, de keuze voor het downloaden en installeren van updates ingesteld op "door mij te bepalen", zodat toekomstige updates eerst door mij worden beoordeeld alvorens te worden gedownload en geinstalleerd. Niet alle beveiligingsupdates zijn echt nodig als je goede antivirussoftware hebt. Maar de werkelijke oorzaak heb ik nog niet gevonden en hoop via dit forum t.z.t. daar achter te komen. Voorlopig kan ik mijn geluids weer horen, wat voor een muzikant als ik niet te missen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JelProblem; ik heb mij zojuist ingeschreven bij dit forum omdat ik vandaag hetzelfde probleem had als jij. Kreeg vandaag 8 updates voor Windows Vista en na installatie en herstart, geen Windowsgeluiden meer, noch muziek via stereo-speakers en line uitgang. Ik gebruik een Realtek HD geluidskaart. Bij apparaatbeheer bleek de soundcard goed te functioneren. Ook het stuurprogramma had geen update nodig. Toen de PC hersteld naar het moment (vandaag) voordat de updates werden gedownload. Na opstart werkte alles weer. Maar... toen dienden diezelfde updates zich weer aan en wederom hetzelfde probleem; geen geluid meer.

Ik heb de computer toen teruggezet (hersteld) naar 10 december, de keuze voor het downloaden en installeren van updates ingesteld op "door mij te bepalen", zodat toekomstige updates eerst door mij worden beoordeeld alvorens te worden gedownload en geinstalleerd. Niet alle beveiligingsupdates zijn echt nodig als je goede antivirussoftware hebt. Maar de werkelijke oorzaak heb ik nog niet gevonden en hoop via dit forum t.z.t. daar achter te komen. Voorlopig kan ik mijn geluids weer horen, wat voor een muzikant als ik niet te missen is.

Ben blij dat jij ook het zelfde probleem hebt. Dan ga ik voor nu ook maar weer een systeemherstel doen, todat ik/we er achter komen welke update het veroorzaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eenvoudig te achterhalen in dit geval,download en installeer 1 voor 1 de update en test daarna het geluid.

Als dan op een gegeven moment na een bepaalde update het geluid niet meer werkt dan heb je de boosdoener gevonden,voer dan uiteraard opnieuw een systeemherstel en installeer dan alle updates BEHALVE die dat voor het probleem zorgt.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het inderdaad simpel maar helaas niet altijd.xD

Nu nog even wat die updates betreft,best dat je wel na elke update even het systeem herstart soms is dit nodig voor een update maar soms ook weer niet.

Als je er dan achter bent welke update roet in het eten gooit meld dat dan ook even in een volgend bericht zodat we toekomstige met idem probleem daarop kunnen wijzen.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank Jean-Pierre! Deze oplossing is even simpel als briljant! Maar vaak is het just de eenvoud die het zo briljant maakt. Ga het morgen meteen uitproberen. Groet, Snorrewim.

Welke van de twee opties heb je gemarkeerd nu:

Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren

Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best dat je hiervoor optie twee neemt,zo worden er geen overbodige downloads gedaan en heb je zelf controle over wat wel en wat niet te downloaden en installeren.

Let wel dat eens je de boosdoener hebt gevonden en een herstelpunt terug zet dat je die instelling terug dient uit te voeren alvorens updates te gaan zoeken.

Dus systeemherstel uitvoeren en onmiddellijk die instelling wijzigen voor dat windows opnieuw via de oude instelling de updates voor jou doet.:top:

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JelProblem. Omdat het één voor één testen, herstarten en systeemherstel van de PC mij te lang ging duren, heb ik Microsoft gebeld. Na enig wachten het probleem uitgelegd. Er is nu een dossier gemaakt en alle 9 updates zijn genoteerd. Ik mag op korte termijn een telefoontje terug verwachten van de Technische Dienst met de oplossing. Als ik meer weet kom ik terug naar deze site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.