Ga naar inhoud

geen verbinding met draadloze printer HP


Prutske

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een draadloze printer HP Deskjet 3050 aangeschaft in de hoop zonder vervelende USB-kabel te kunnen printen met mijn laptop. Ha! Niet dus.

Heb 3x geprobeerd om opnieuw te installeren, heb anderhalf uur met de helpdesk van HP aan de lijn gehangen, allemaal tevergeefs.

Nochthans wordt er na installatie mooi een rapportje afgedrukt waarop ik gefeliciteerd wordt omdat er geen problemen zijn. Maar tegelijkertijd verschijnt er op mijn scherm de mededeling dat de printer niet gevonden kan worden.

Volgens mij situeert het probleem zich op niveau van IP-adressen. Die van mijn laptop begint met 213. en die van de printer met 192. Ik denk dat de printer dus 'buiten range' is of in een ander domein of hoe noem je dat?

Op een moment, na veel gefoefel, kon het ding wel draadloos printen (vraag me niet wàt ik gedaan heb hoor) maar het addertje onder het gras was toen dat ik geen internetverbinding meer had ... Heb dan maar hersteld, want geen internetverbinding vond ik net tikkeltje erger.

Pffffffffffffffff.

Help!

PS ik moet jullie waarschuwen, ik ben geen techneut ...

Prutske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst de IP adres van de printer wijzigen.

Bijvoorbeeld:

Router = 192.168.2.1

Dan printer een IP adres geven met 192.168.2.50 of een andere getal.

Dat doe je meestal in de panel zelf.

Indien er ook standaard gateaway wordt gevraagd dan 192.168.2.1 opgeven (router)

Daarna de printer installeren met de cd en als ip adres in dit geval 192.168.2.50 opgeven.

Maar het kan ook zijn dat je de mac adres van de printer in de router moet toevoegen.

Mac adres vind je vanachter of aan de onderkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.