Ga naar inhoud

geheugen bijplaatsen


davyc

Aanbevolen berichten

'k heb een fujitsu siemens Scaleo X

intel core 2 quad cpu Q6600 2.4 ghz

nu zit er 2 GB geheugen in (2x 1 gb standaard), maar ik heb nu 4 gb extra liggen (ddr2 800 2x2 GB)

ik heb deze 4 extra GB geplaatst, maar de pc geeft maar 3.07 GB als geheugen aan (terwijl er 6 GB inzit)

ik heb ergens gelezen dat je hiervoor vista 64 bit nodig hebt om meer geheugen te kunnen draaien? (of is er een andere manier?)

Moet er iets aan de pc veranderd worden om vista 64bit de kunnen draaien?

Alvast bedankt

Davy

Link naar reactie
Delen op andere sites

u kunt hier de gehele discussie terug lezen hier over, inclusief wat u moet doen om het wel te kunnen laten werken (overstappen op 64 bits is dat)

http://www.pc-helpforum.be/f167/werkgeheugen-van-32bit-vista-7047/

zoals u nu dus zelf heeft ondervonden is het dus niet mogenlijk om iets meer dan 3 GB op een 32 bits systeem te laten draaien.

oke bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ga proberen om de vista 64 te installeren.

bestaat er een upgrade van de gewone vista naar vista 64 bits? (ben da nog nergens tegengekomen)

als ik de vista 64 installeer, blijven de programma's die al op de pc staan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat Vista 32 bit maar 3 GB ram geheugen kan gebruiken.

Maar het is evenzo dat zelfs de 64 bit versie van Vista er het moeilijk mee heeft.

Daarbij moet je ook wel eventjes opletten.

Op 4 maart plaatste ik een post in de rubriek Microsoft (Microsoft 4 Gb patch voor Vista 32 bit) over het feit dat er een conflict kan ontstaan tussen Vista 32 bit (maar ook 64 bit) en het gebruik van meer dan 3 GB ram geheugen.

Ik weet nu niet of Microsoft dit probleem al heeft opgelost via de updates maar voor alle zekerheid raad ik je aan om de 4 Gb patch te downloaden en te installeren voor je meer dan 3 GB ram geheugen in de PC gaat plaatsen.

Hier nog eens de link naar de patch: http://support.microsoft.com/kb/929777

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.