Ga naar inhoud

Geheugen verwisselt, nu kan ik de pc niet meer aan zetten!


Aanbevolen berichten

Vandaag nieuw geheugen voor de pc binnengekregen. Oud geheugen eruit (1GB) en nieuw geheugen erin (4GB 400MHz DDR PC3200). PC start niet meer op (krijg steeds het opstartgeluid te horen). Probeer verschillende slots, geen verschil. Dan maar weer oud geheugen erin. Krijg nu alleen nog maar het opstartscherm te zien en crasht.

Kan iemand mij helpen?

Mijn pc opstelling weet ik zo snel niet, want die specs staan op mijn pc haha ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de reactie.

Ik had er eerst 2 x 512MB in zitten, nu probeerde ik 2x 2GB erin te zetten.

Mijn moederbord: MS-7184 VER 1.0 (MSI MS-7184 Mainboard)

Het geheugen wat ik er eerst in had kan ik nu niet checken (zit op mijn werk), maar het nieuwe geheugen wat ik erin probeerde te duwen is:

4GB 400MHZ DDR PC 3200

Zoals eerder gezegd kreeg ik de pc niet aan met dit geheugen (kreeg alleen maar het opsartpiepje om de 10 seconden te horen. Nu het oude geheugen weer erin en komt alleen tot het beginscherm, waar hij crasht. Kan het zijn dat mijn BIOS instellingen door deze wijziging tussendoor helemaal door elkaar zijn geraakt? Moet ik de BIOS chip even eruit halen en terugplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er eerst 2 x 512MB in zitten, nu probeerde ik 2x 2GB erin te zetten.

Dat zal niet lukken met 2x2GB,

Je moederbord ondersteunt 4GB geheugen en beschikt over 4 geheugenslots.

Een geheugenslot ondersteunt max 1GB als ik het goed heb.

Kan het zijn dat mijn BIOS instellingen door deze wijziging tussendoor helemaal door elkaar zijn geraakt?

In normale omstandigheden zou het niet kunnen, maar heb het zelf meegemaakt dat bij een crasch men boot instellingen gewijzigd waren maar dat lijkt me bij jou niet het geval.

Je kan in je BIOS de Default Settings laden en na een herstart even je boot opties en dergelijke overlopen.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal niet lukken met 2x2GB,

Je moederbord ondersteunt 4GB geheugen en beschikt over 4 geheugenslots.

Een geheugenslot ondersteunt max 1GB als ik het goed heb.

Dat klinkt logisch, dus dat wordt dus ruilen voor 4 x 1 GB begrijp ik?

In normale omstandigheden zou het niet kunnen, maar heb het zelf meegemaakt dat bij een crasch men boot instellingen gewijzigd waren maar dat lijkt me bij jou niet het geval.

Je kan in je BIOS de Default Settings laden en na een herstart even je boot opties en dergelijke overlopen.

Ik zou niet weten wat anders het probleem zou kunnen zijn...

Het probleem is echter dat ik mijn BIOS instellignen niet na kan kijken aangezien de pc steeds bij het opstartscherm crasht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok BIOS reset uitgevoerd, de pc crasht niet meer. Wanneer ik niets doe, vraagt ie of ik windows gewoon op wil starten, maar daarna zie ik alleen een zwart beeld... Wat nu?

EDIT: de pc crasht nu gewoon weer bij het beginscherm, hij start simpelweg niet op. Heel soms kom ik tot in de BIOS instellingen, maar 9/10 keer crasht ie bij het Compaq scherm...

aangepast door Death Clutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok; ik kan na alle aanpassingen alleen verder komen wanneer ik de BIOS chip eruit haal en er weer in stop. Ik kan vervolgens de setup in gaan en al, maar wat ik ook aanpas, ik krijg Windows niet opgestart (ook niet in veilige modus). Wat kan ik doen?

aangepast door Death Clutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok; ik kan na alle aanpassingen alleen verder komen wanneer ik de BIOS chip eruit haal en er weer in stop.

Je bedoelt waarschijnlijk het batterijtje op je moederbord?

Je hebt nu waarschijnlijk het geheugen in je pc zitten welke je eerst gebruikte nl. 2x512MB klopt dit?

Crasht je pc nog voor je bij Windows komt?

Welke instellingen in je BIOS heb je moeten aanpassen na dat je de BIOS batterij hebt verwijderd en terug geplaatst?

Voor dat je in de pc aan de gang gaat zorg dan dat je statisch ontladen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik bedoel het batterijtje op het moederbord.

Inderdaad, ik heb het oude geheuegen weer teruggeplaatst: 2 x 512MB.

De pc crasht nog voor ik bij Windows kom.

Ik heb geen instellingen in je BIOS moeten aanpassen nadat ik de BIOS batterij heb verwijderd en terug heb geplaatst. Ik kan de datum en tijd aanpassen, de boot volgorde klopt gewoon, dus ik snap eerlijk gezegd niet wat ik zou moeten aanpassen...

Moet ik per se de BIOS flashen of Windows herinstalleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik per se de BIOS flashen of Windows herinstalleren?

Een BIOS flash zal je probleem niet oplossen en houd bepaalde gevaren in.

Windows opnieuw installeren is misschien niet direct nodig en dan ben je wel belangrijke documenten en dergelijke kwijt.

Heb je een Windows XP installatie cd ter beschikking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.