Ga naar inhoud

Hard disk gecrasht


Gast Els0707

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vanmorgend is mijn harddisk van mijn portable gecrasht. Ik krijg mijn PC niet meer opgestart. Ik krijg volgende foutmelding : unmontable_boot_volume. Bij het nakijken van de hardware krijd ik error code 1000-0145.

Volgens mij is dus mijn disk gecrasht. Bestaat er een mogelijkheid om al mijn gegevens die hierop staan te recupereren ?

Alvast bedankt voor je antwoord !

Els

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Els, welkom

idd er is iets aan de hand met je harde schijf, vermoedelijk is de bootsector stuk (dat is het beginstukje op je hardeschijf die ervoor zorgt dat je windows opstart)

je gegevens zijn normaal niet weg hoor en kan je in de meeste gevallen herstellen

probeer even volgende mogelijkheid:

Neem je windows-cdrom erbij, stop deze in je cdrom speler, en herstart je computer vanaf cd. Op gegeven moment kan je Recovery Console kiezen (druk op R).

Je zult nu in een DOS omgeving komen. je zal iets zien in deze aard:

Microsoft Windows® Recovery Console

The Recovery Console provides system repair and recovery functionality.

Type EXIT to quit the Recovery Console and restart the computer.

1: C:WINDOWS

Which Windows Installation would you like to log onto

(To cancel, press ENTER)?

Kies hier het nummer die er staat. in dit geval is dit 1. Nu zal hij het adminpaswoord vragen,

standaard is dit leeg normaal. Of als je weet dat er ene is dan vult je dit even in.

typ dan het volgende

fixboot C:

en druk op [ENTER]

nu zal hij dat herstellen normaal, wanneer dit klaar is kan je de pc opnieuw opstarten

normaal zou dit nu moeten opgelost zijn

Wanneer dit niet zo is laat dit even weten hier dan geef ik een

andere mogelijkheid

mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.