Ga naar inhoud

Harddisk Digicorder Telenet


defons

Aanbevolen berichten

Ik heb een SATA Harddisk uit mijn (vorige defecte) digicorder aangesloten op mijn PC (onder Win7). De HDD wordt gedetecteerd maar kan niet geïnitialiseerd worden. Bedoeling is om deze HDD gewoon te gebruiken om computerdata en/of programma's te zetten en te installeren. Wie weet hoe het kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even de moeite doet om te Googlen over dit onderwep, dan zal je vlug lezen dat de Telenet HDD's beveiligd zijn met een code, die in de CMOS van de HDD ingebakken zit, en geen enkele bewerking met geen enkel programma toelaat.

Groetjes,

Beerke10

Dan zijn er toch weer anderen die beweren dat het wel kan.

disk telenet digicorder formatteren

HDD formatteren failed

Vreemde HD formateren. - Pagina 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn er toch weer anderen die beweren dat het wel kan.

disk telenet digicorder formatteren

HDD formatteren failed

Vreemde HD formateren. - Pagina 2

Hallo Clarkie,

3 voorbeelden van discussies die Ja/nee knikkers spelen, maar geen enkele die overtuigd....

De eerste link: Wat gmxxxxx hier verteld geloof ik geen snars van. Hij zou op een oude Win XP PC gewoon in schijfbeheer een 32 GB NTFS-partitie hebben kunnen aanmaken op een Telenet-HDD, en daarna via ? USB ? en zijn laptop deze partitie uitgebreid hebben naar 320 GB ??? Geloofwaardig als je de beperkingen van schijfbeheer onder XP al 10 jaar kent ???

De tweede link, daar krijgt TS enkel de raad om de bestaande partities te wissen, en dan pas nieuwe aan te maken.

De persoon die antwoord heeft zelfs nog niet door dat het hier om een Telenet-HDD gaat, en geeft raad voor standaard formatteren.:-(

De derde link: Welles niettes. Iedereen heeft hier wel zijn mening over, maar.... hoe weten ze dit zeker. Het is zo goed als onbestaande om HDD's van Telenet DigiCorders in handen te krijgen, daar deze meestal uitgeleend worden door Telenet, en dus onbeschadigd moeten blijven. Beschadig je ze toch (door ze open te doen bvb) dan wacht je op het einde van de rit een zware dikke rekening. Bovendien heeft niemand een sluitend antwoord met een stappenbeschrijving....

Om het kort te houden, zo kan ik 20 linken posten van mensen die in "het vak" zitten (oa Datarecuperatie) en die bevestigen dat het niet kan....

Zelf heb ik spijtig genoeg geen HDD uit een (recente) DigiCorder (want die oude van Indi mag je niet meetellen) want dan zou ik dit graag genoeg zelf willen testen ....

Wie er eentje liggen heeft, ik ben bereid er voor te betalen (voor een" in een DigiCorder werkende HDD", vanzelfsprekend....)

Groetjes,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Beerke grotendeels gelijk heeft. Het moet volgens mij ook ergens zitten zoals in de CMOS van de HDD of zoiets.

Het moet echt in de beginfase van opstarten van die HDD te doen zijn.

Dus, als iemand zulk progam kent waar je mee in de CMOS van de HDD kan werken of zoiets, laat het weten.

Het zal misschien niet gemakkelijk zijn om dergelijke HDD's vast te krijgen maar het moet dan toch lukken dat ik er 2 "werkende" heb. De eerste is van mij eigen vorige digicorder en de andere heb ik uit een digicorder gehaald die ik van een buur heb gekregen. Die was blijven staan in een huurhuis nadat de vorige huurder vertrokken was en die digicorder had achtergelaten. Het moet maar lukken zeker.

Zelf heb ik toch al een beetje niveau op computergebied maar hiermee zit ik ook vast. Beerke, als je in Balen komt, laat weten, dan mag je eentje van die schijven uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo defons,

je omschrijft het probleem perfect. Ik heb ook nog hier en daar mijn licht opgestoken, en zelfs Telenet-techniekers zijn er vies van om er aan te beginnen, en zien geen resultaat in het verschiet. Eentje zegt dat het zelfs onmogelijk is.

Maar, dat niemand die de kans heeft zich laat ontmoedigen, en vind je de weg, post het dan hier, graag.. xD

Groeten,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.