Ga naar inhoud

harddisk probleem


geresch

Aanbevolen berichten

mijn computer (niet deze waarmeeik deze vraag stel)valt regelmatig uit en is soms niet aan de praat te krijgen. na een aantal probeersels heb ik de C partitie geformareerd.Toen de windows 95 cd trachten te instaleren. Maar telkens na een paar minute de melding :

FOUT TIJDENS LADEN BESTURINGSSYSTEEM. Dan kan ik niets meer ,div. pogingen gedaan ,geen resultaat. Wie kan mij helpen ??

PC Helpforum moderator bericht:
Email verwijderd om misbruik te voorkomen
aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even een randopmerking:

Je PC is onbeveiligd als je nog Windows 95 gebruikt. Er worden geen beveilingsupdates meer voor uitgegeven. U PC is dan gemakkelijk doelwit voor hackers. Ik zou direct Windows XP aanschaffen ipv Windows 95 te blijven gebruiken.

Los van bovenstaande opmerking, wil ik nog hetvolgende meegeven:

U moet in de BIOS zorgen dat de bootvolgorde als volgt is:

1. CD-ROM

2. HARD DISK

3. ..

als je wil dat je Windows 95 cd geladen wordt bij het opstarten van de pc.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mbr kan corrupt zijn.

De MBR herstellen voor Windows XP met de Windows XP cd. Boot met de Windows XP cd. Druk op een toets als erom gevraagd wordt en laat het proces zijn gang gaan. Op het laatst krijg je een aantal keuzes. Kies, type: R (herstellen) gevolgd door [enter]. Type dan meteen fixmbr gevolgd door [enter]. Je wordt dan gewaarschuwd of je dat echt wel wil.

Daarna opnieuw opstarten met de windows xp cd. Druk op een toets zodat de cd geladen wordt en start de installatie.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor Uw reactie !.Ik ben gekomen tot FIXMBR. Daarna nieuwe MBR is geschreven.Opnieuw opgestart .Resultaat niets meer

de computer gaat tot het opstartscherm , en weigert verder elke medewerking .nog enkele malen opnieuw , maar niets. Heb ik iets fout gedaan ? en is er nog een oplossing voor ?. Bij voorbaat dank. Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gedaan volgens Uw aanwijzing tot en met fixmbr. Daarna opnieuw opgestart, maar slechts een scherm met het merk. Met druk del voor setup en druk tab voor bios insrtellingen. Nu kan ik drukken wat ik wil er gebeurt niets, enige malen gestart ,de comp. staat vast ??. Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.