Ga naar inhoud

Hdcp-hdmi?


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen maar ik weet niet juist wat het verschil is tussen "HDCP en HDMI".

Ik weet wel wat HDMI is en hoe de in- en output er uit ziet maar de vraag is, hoe ziet die er van HDCP uit.

Ik zeg nu misschien een paar lompe dinges maar daarvoor diene de forums, om ze op te lossen. :D

Mvg,

Reezlee

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI is gewoon een "ingang" die ongecomprimeerde beeld singalen en 8 kanaals geluid kan doorsturen.

In mensen taal is dat dus gewoon een kabel die je grafische kaart (of PS3 of Xbox 360) met je scherm verbindt.

Maar ook geluid kan hierdoor worden verstuurd, 8 kanaals maximum.

Ook mag een HDMI kabel niet langer dan 5 meter zijn, zeggen ze, ik ken mensen die zonder probleem 15 meter gebruiken, maar ook die dat niet kunnen.

Kwaliteitsverlies is een symptoom, dan moet je een versterker gaan kopen, en die zijn best prijzig.

Een HDMI kabel opzich is ook vrij duur.

Als je een DVI ingang hebt kan je die ook "converten" naar HDMI, dan heb je wel geen geluid, dat zal je dus moeten doorlussen.

VGA kan je niet "converten" naar HDMI, want VGA is analoog en HDMI is digitaal.

Dan is er ook nog Displayport, dit is wel bijlange geen standaard!

Bijna geen enkele tv of monitor heeft dit, misschien dat het in de toekomst DVI of HDMI gaat vervangen.

Maar nu gebruikt geen enkel scherm het (misschien een paar Apple scherm dacht ik)

[ame=http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI]HIER[/ame] is ook wat meer informatie

HDCP is iets raars, en ik kan het neit goed uitleggen, maar ik doe mijn best.

HDCP is de "nieuwe" vorm van DRM (beveiling op muziek etc) die door Intel is ontworpen.

Dit is om ervoor te zorgen dat gekopieerde films etc niet afgespeelt kunnen worden door een apparaat dat HDCP ondersteund.

Een HDMI is standaard met HDCP.

Wel valt HDCP te omzeilen, maar dit is uiteraard illegaal, en dat mag dus niet!

HIER staat nog veel meer info, en HIER staat het nog in het kort uitgelegd.

HDCP is dus geen ingang waarmee je dingen verbind!

Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb, moest je nog vragen heb, aarzel niet om ze te stellen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.