Ga naar inhoud

HDD veilig ontkoppelen voor hergebruik


Biskwietje

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort mijn PC upgraden (moederbord, CPU en SSD) Hierbij wil ik ook de twee HDD's transplanteren die er nu nog in zitten. De eerste (500Gb) heeft een C- (Besturingssysteem) en een D-partitie met films ed. De tweede schijf (E) is enkel voor opslag. Ik wil dus de gegevens van D en E nog kunnen benaderen als ik de HDD's heringebouwd heb.

Eerder is me weleens overkomen dat een externe schijf geformatteerd moest worden na ontkoppelen. Alles kwijt dus.

Dit wil ik deze keer uieraard voorkomen dus hoe ontkoppel ik de gebroeders HDD zonder dataverlies? Gewoon eerst stroom uitzetten en dan loshalen? Of moet ik hem terwijl de Pc aanstaat 'veilig afsluiten' zoals je met een Usb-stick doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de computer volledig uit staat, (stroomschakelaar achterop de voeding zet je best ook even op uit/0) mag je de HDD's gewoon loskoppelen ;)

Zorg er wel voor dat je jezelf statisch ontlaadt, raak bijvoorbeeld de pinnetjes aan van een stekker-ingang zodat je niet per ongeluk elektriciteit overbrengt op de HDD's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.