Ga naar inhoud

HDD vervangen dooor SSD Lenovo!


Aanbevolen berichten

Beste

Ik ben van plan om een SSD te kopen als vervanging van mijn HDD. De reden waarom is omdat ik ten eerst erg weinig geheugen gebruik in verhouding met mijn totaal. Ik gebruik namelijk maar 45GB van mijn 1TB. En dat blijft altijd zo. En ten tweede is omdat ik mijn pc sneller wil laten opstarten, in het algemeen ook sneller. Ik werd aangeraden om een Samsung 840 EVO 120GB te kopen. Hierbij de link: SAMSUNG 840 EVO 120 GB Interne harde schijven (HDD/SSD) bestel online bij Media Markt

De merk van mijn pc is Lenovo Y510P Ideapad. Het is precies een jaar oud. En hier zijn de specificaties van mijn systeem:[ATTACH]36387[/ATTACH]

Dus is mijn vraag: past dit SSD Samsung 840 EVO 120GB wel in mijn pc? Moet ik eerst iets anders doen of kopen vooraleer ik de SSD installeer? Waar moet ik op letten?

LENOVO.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 2,5 inch SSD past in uw laptop.

120 GB SSD is toch aan de magere kant doch het kan.

Zelf zou ik opteren voor 240 GB zodat je voldoende marge hebt.

Maar het kan zijn dat je nog een bracket nodig heb om de SSD goed vast te zetten maar dat is niet bij alle laptop zo.

Ik heb Asus laptop en dan is bracket helemaal niet nodig en zit goed vast.

SSD moet je niks speciaal doen want je moet dat bekijken als gewone harddisk.

Het enige verschil is dat harddisk schijven heeft terwijl SSD dat niet heeft en kan je min of meer vergelijken met gewone geheugen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 2,5 inch SSD past in uw laptop.

120 GB SSD is toch aan de magere kant doch het kan.

Zelf zou ik opteren voor 240 GB zodat je voldoende marge hebt.

Maar het kan zijn dat je nog een bracket nodig heb om de SSD goed vast te zetten maar dat is niet bij alle laptop zo.

Ik heb Asus laptop en dan is bracket helemaal niet nodig en zit goed vast.

SSD moet je niks speciaal doen want je moet dat bekijken als gewone harddisk.

Het enige verschil is dat harddisk schijven heeft terwijl SSD dat niet heeft en kan je min of meer vergelijken met gewone geheugen.

Ahn zo, bedankt voor uw antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 2,5 inch SSD past in uw laptop.

120 GB SSD is toch aan de magere kant doch het kan.

Zelf zou ik opteren voor 240 GB zodat je voldoende marge hebt.

Maar het kan zijn dat je nog een bracket nodig heb om de SSD goed vast te zetten maar dat is niet bij alle laptop zo.

Ik heb Asus laptop en dan is bracket helemaal niet nodig en zit goed vast.

SSD moet je niks speciaal doen want je moet dat bekijken als gewone harddisk.

Het enige verschil is dat harddisk schijven heeft terwijl SSD dat niet heeft en kan je min of meer vergelijken met gewone geheugen.

Oei, moet ik echt een 240GB pakken? Ik heb echt geen grotere geheugen nodig dan 120GB, ik ben geen gamer meer of zo. Ik gebruik mijn laptop voor studies, muziek en programmeersoftwares en dat is alles. Daardoor gebruik ik maar ongeveer 45GB op mijn harde schijf. Wat zou het verschil opleveren als ik 240GB insteek in plaats van 120GB buiten dubbel keer meer geheugen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook een SSD van 240 GB doch slechts 56 GB verbruikt en toch alle programma erin. (Windows 8.1)

Dus heb ik in principe ruim voldoende om 120 GB te kopen maar je moet op langer termijn kijken want SSD blijft veel langer goed dat een gewone harddisk.

Je ben helemaal vrij om 120 GB te kopen hoor.

Maar de prijzen van SSD zijn flink gedaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook een SSD van 240 GB doch slechts 56 GB verbruikt en toch alle programma erin. (Windows 8.1)

Dus heb ik in principe ruim voldoende om 120 GB te kopen maar je moet op langer termijn kijken want SSD blijft veel langer goed dat een gewone harddisk.

Je ben helemaal vrij om 120 GB te kopen hoor.

Maar de prijzen van SSD zijn flink gedaald.

Okay bedankt voor info. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.