Ga naar inhoud

hdmi naar tv


lannootn

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen,

Ik zou graag mn laptop aansluiten op mn televisie om films enzo te bekijken.

Nu heb ik enkel op mn laptop een hdmi poort die ik kan gebruiken, dus geen vga poort of dergelijke.

Op mijn tv heb ik enkel een "v r l" ingang, dit zijn dus 3 ingangen met elk een kleur (geel, rood en wit). (deze ingang kan je gebruiken om een playstation aan te sluiten op de tv)

Er zijn ook ng 2 av ingangen op mijn televisie.

Mijn vraag is dus, is het mogelijk om mijn laptop te verbinden met mn televisie met een kabel fzo?

Ik weet dat er een digitaal signaal komt uit mijn laptop, dus dit zou ik moeten kunnen converteren naar een analoog signaal (denk ik), zodat ik beeld kan krijgen op mijn televisie.

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

hdmi ( high definition multimedia interface) is enkel geschikt voor plasma schermen en lcd schermen kan je even je televisie vermelden in een volgend berichtje ??? Heeft je laptop een svideo ingang want die kan je met de scart of met de svideo ingang van de televisie verbinden en je laptop is aangesloten op de televisie...

Kijk anders even hier: De grote tv-out FAQ - Videoplanken & Beeldkanonnen - GoT. Als je iets niet goed begrijpt zeg het gerust ik help je graag verder.

Nuttige post vergeet zeker en vast de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

bedankt voor de snelle reactie.

Mijn televisie is een magnum tv 5570,

hier hebt u een link naar een gelijkaardig tv-toestel: Magnum TV 5553 RF

Ik denk dat ik enkel een scart kabel kan verbinden aan mijn televisie, en die 3 ingangen met rood, geel en wit (audio/video aansluiting noemt dit).

Mijn laptop heeft ook nog een vga input, mss kan ik daar ook gebruik van maken?

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lukt het helaas niet, tenzij je een HDMI- analoog converter gaat kopen (wat je geld gaat kosten).

Welke laptop gaat het trouwens om dat hij enkel HDMI heeft? Lijkt me namelijk gek, aangezien je dan geen beamer kan aansluiten op je laptop, wat hem toch direct voor een heel groot publiek nutteloos maakt.

Edit;

ik zie juist dat je een VGA input zegt; dat is de VGA output waar je normaal je beamer / tv op kan aansluiten. Daarvoor zal je een VGA-RGB converter (of kabel) nodig hebben, maar ik vrees er een beetje voor dat die moeilijk te vinden gaan zijn (of je kan er zelf eentje ineen solderen, als ik kijk op het internet wordt dat blijkbaar nog vrij frequent gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.